شناسهٔ خبر: 50421779 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

وقتی عده‌ای استاندار جدید را نیامده با نفت آتش می‌زنند!

به نظر می‌رسد که برخی‌ها دستشان به هر طریقی از منابع و منافع دولتی با آمدن استاندار جدید کوتاه می‌شود،در تلاشند تا استاندار جدید گیلان را نیامده با ماجرایی نفتی به آتش بکشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، در روزهای اخیر، خبری مبنی بر استخدام ۶۰ نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در وزارت نفت به گوش رسید که نکته حائز اهمیت در آن قرار گرفتن نام اسدالله عباسی، استاندار جدید گیلان به‌عنوان یکی از آن نمایندگان بود.

در پی جوسازی‌های ایجادشده و تشدید آن در فضای مجازی و همچنین دامن زدن برخی‌ها به این موضوع که استاندار جدید گیلان نیز جزو آن ۶۰ نماینده مجلس بوده، لازم شد تا ابعاد این موضوع موردبررسی قرار بگیرد.

مشغول کردن افکار عمومی به‌ویژه گیلانیان به اخبار کذب و جهت‌دار در خصوص انتصاب عباسی به‌عنوان یکی از آن نمایندگان منتفع شده از خدمات استخدامی وزارت نفت در دوران زنگنه به نظر می‌رسد نوعی تخریب کردن و ترور شخصیت استاندار جدید و بومی گیلان توسط برخی‌ها باشد.

بنا بر سوابق موجود، اسدالله عباسی، عضو هیئت‌علمی تمام‌وقت دانشگاه پیام نور تهران بوده و حضور وی در موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی همکاری علمی و پژوهشی به‌صورت مأمور و به مدت یک سال و با دریافت حقوق از مبدأ بوده است.

نکته حائز اهمیت اینکه نوع همکاری اساتید دانشگاه‌ها با مراکز پژوهشی امری بدیهی و قانونی است که بسیاری از مواقع به‌صورت مأموریت کوتاه‌مدت انجام‌شده و در کشور مرسوم است.

ازآنجاکه اسدالله عباسی عضو هیئت‌علمی دانشگاه بود، استخدام وی در صنعت نفت و هر دستگاه و نهاد دیگر کذب محض بوده و به نظر می‌رسد اخبار منتشرشده در این راستا صرفاً هیاهوهای غیرمتعارف رسانه‌ای بوده چراکه عملاً استخدام یک نفر در دو جا غیرقانونی است.

البته این را نیز باید اشاره کرد که در دوره نمایندگی اسدالله عباسی به‌عنوان نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی، وی هیچ‌گونه جابجایی شغلی نیز نداشته است.

 

نکته قابل‌توجه دیگر در جدول ارائه‌شده‌ای این است که تاریخ ادعایی برای عباسی، اول فروردین امسال و متفاوت از تاریخ سایر افراد ذکرشده درحالی‌که این استاد دانشگاه در آن زمان نماینده مجلس نبود.

در جدول منتشره، اصل انتساب ادعایی به نمایندگان سابق مجلس است درحالی‌که عباسی، در آن زمان وکالت مردم در خانه ملت را بر عهده نداشت و به نظر می‌رسد برخی‌ها که دستشان به هر طریقی از منابع و منافع دولتی و سازوکارهای آن با آمدن استاندار جدید کوتاه و تریبون‌های نداشته‌شان برچیده می‌شود، تلاش دارند تا استاندار جدید گیلان که مورد اعتماد ملت و دولت است را نیامده با نفت آتش بزنند.

انتشار اخبار جعلی که بعضاً سهوی و گاهاً عامدانه توسط برخی‌ها منتشرشده، برای عباسی که با عزم راسخ و اعتماد هیئت دولت جهت توسعه همه‌جانبه گیلان آستین بالا زده امری مسموم و قبیح است و در استانی که مهد فرهنگ و تمدن است، رنج‌آور و غیرقابل‌گذشت بوده و نمی‌تواند برای گردانندگان آن‌ها در استان نیز بازی خوبی باشد.

همه باید آگاه باشیم که توسعه استان گیلان نه با انتشار اخبار غیر صحیح، دروغ‌پردازانه و مسموم بلکه با بها دادن به نیروهای بومی توانمند، برجسته کردن نقاط قوت و نقد منصفانه راهکارهای ناصحیح و ناصواب ممکن و محقق می‌شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹