شناسهٔ خبر: 50321967 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

البرز در هفته ای که گذشت

کرج - ایرنا - هفته گذشته (بیست و چهارم تا سی ام مهرماه)رویدادها و اخبار مهمی در حوزه‌های مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در استان البرز رخ داد.

صاحب‌خبر -

مجلس در کنار دولت تلاش خود را برای خودکفایی در تولید بکار بسته است،رهایی محکوم به قصاص پس از ۱۲ سال حبس در البرز،طرح جهاد سازندگی روستا به رییس جمهوری پیشنهاد شد،مردم نگران شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک در البرز نباشند،استانداردترین زمین مینی گلف کشور در البرز آماده بهره برداری است،کرونا بیشترین آسیب را به امور تربیتی وارد کرد،واکنش ها به انتشار یک کلیپ در البرز، نرخ بیکاری البرز از متوسط کشوری پایین تر است،نقش موسسه رازی در کنترل بیماری های دام و طیور درخشان است،

کاهش آمار اعتیاد منوط به همراهی سایر دستگاه های اجرایی است،ارجاع موضوع استفاده شخصی از خودروی شهرداری کرج به بازرسی استان البرز،کشف ۱۱۳ کیلوگرم هرویین در کرج،۳۰۶ کلاس درس جدید در البرز تحویل آموزش و پرورش می شود،کشف ماینرهای ۲ و نیم میلیارد ریالی در فردیس،منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز بستر امن برای صادرات کالاهای ایرانی است،  از جمله اخبار مهم هفته گذشته در این استان بود.

رفع موانع پروژه های نیمه تمام مطالبه مردمی است،طبق مصوبه هیات وزیران شهرک شهید رستمی متعلق به مشکین دشت است،واردات بی رویه صنایع نساجی و پوشاک را نشانه گرفته است،تجمع روحانیون البرز در محکومیت کشتار مردم افغانستان برگزار شد،وضعیت ورزش سوار کاری در البرز مناسب نیست،طرح خط انتقال گاز ۱۲ اینچی به روستاهای بالادست سد کرج بررسی شد،سوارکاران البرزی جذب استان های همجوار شده اند،خطر ریزش تعدادی واحد مسکونی در حصارک کرج را تهدید می کند،۱۷ هزار شماره تلفن ثابت جدید در مخابرات البرز فعال شد،مدیریت بحران البرز به کشاورزان هشدار داد

،سالانه ۳۳ هزارتن شیر در فردیس تولید می شود،

دخالت انسان در طبیعت مهمترین تهدید حیات وحش است،فوتسال مقاومت البرز ۳۵ ورزشکار را به تیم ملی فرستاده است،معاون بنیاد شهیدکشور : جنگ ما با تهاجم فرهنگی ادامه دارد،برخی ادارات البرز در چهارباغ نمایندگی ندارند از دیگر عناوین مهم خبری هفته گذشته در البرز بود.

همچنین  مدرک مالکیت گل ریحان را دریافت نکرده ایم،دستگاه اعلام حریق هوشمند در البرز ساخته شد،۶۰۰ معلم تازه نفس وارد چرخه آموزش و پرورش البرز شد،کارگاه بین المللی باتری های لیتیومی در البرز برگزار شد،واکسیناسیون آنفلوآنزا در ۲۸ مرکز بهزیستی البرز انجام شد، متکدیان تهران به کرج آمده اند،البرز نایب قهرمان رقابت های گلف کشور شد،ضریب برخورداری البرز از راه‌های روستایی بالاتر از میانگین کشوری است،ضریب برخورداری البرز از راه‌های روستایی بالاتر از میانگین کشوری است،تخریب قلعه تاریخی حیدرآباد البرز شایعه است،حجم عملکرد دشمن بافعالیت رسانه ای محدود جریان انقلاب قابل مقایسه نیست،حضور تیم هندبال بانوان البرز در رقابت های لیگ برتر قطعی شد،ماده ۶ طرح تسهیل مجوزهای کسب و کار سبب ورود وکلای غیر متخصص می شور،امکانات هلال احمر فردیس کافی نیست،افزایش قیمت دوچرخه این رشته ورزشی را با مشکل مواجه کرده است،خانواده بی سرپناه فردیسی طعم شیرین نوعدوستی را چشید و جهان امروز نیاز به بررسی سیره رسول اکرم (ص) دارد  را از دیگر اخباری می توان عنوان که هفته گذشته در استان البرز بر روی خروجی خبرگزاری ایرنا قرار گرفتند.

مجلس در کنار دولت تلاش خود را برای خودکفایی در تولید بکار بسته است

 نماینده مردم طالقان،نظرآباد و ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس در کنار دولت سیزدهم تمام تلاش خود را برای خودکفایی در تولید به منظور ارتقا بخشی به سطح اقتصادی کشور بکار گرفته اند.

رهایی محکوم به قصاص پس از ۱۲ سال حبس در البرز

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز از آزادی یک محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم پس از ۱۲ سال حبس خبر داد.

طرح جهاد سازندگی روستا به رییس جمهوری پیشنهاد شد

نماینده مردم طالقان ، نظراباد، چهار باغ و ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح جهاد سازندگی روستا در اولین نشست نمایندگان مجلس با رییس جمهوری پیشنهاد شده است.

مردم نگران شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک در البرز نباشند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با بیان اینکه طاعون نشخوارکنندگان در دام های سبک بروز می کند، گفت: مردم نگران شیوع این بیماری در استان نباشند.

استانداردترین زمین مینی گلف کشور در البرز آماده بهره برداری است

 رییس هیات گلف البرز اعلام کرد که بزرگ ترین و استاندارد ترین زمین مینی گلف کشور در روزهای آینده در این استان به بهره برداری می رسد.

واکنش ها به انتشار یک کلیپ در البرز

 انتشار یک کلیپ کوتاه از فرزند رییس شورای اسلامی شهر کرج در شمال کشور با استفاده شخصی از خودرو دولتی متعلق به این شورا ، واکنش هایی در فضای مجازی، رسانه ای و مراجع رسمی استان البرز در پی داشت.

کرونا بیشترین آسیب را به امور تربیتی وارد کرد

 معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: شیوع ویروس کرونا بیشترین آسیب را به حوزه امور تربیتی دانش آموزان در مدارس وارد کرد.

استاندار: نرخ بیکاری البرز از متوسط کشوری پایین تر است

استاندار البرز  گفت: نرخ بیکاری البرز از متوسط کشور کمتر شد که این امر نتیجه مدیریت صحیح، تلاش ها، اقدامات و برنامه ریزی های بی وفقه در مجموعه استان با مدد گرفتن از توجه ملی است.

نقش موسسه رازی در کنترل بیماری های دام و طیور درخشان است

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به نقش برجسته و مهم موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی در پیشگیری و کنترل بیماری های دام و طیور، گفت: نتایج درخشانی از استفاده از واکسن های رازی دریافت کردیم.

کاهش آمار اعتیاد منوط به همراهی سایر دستگاه های اجرایی است

رییس مرکز توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: بهزیستی به تنهایی قادر به کاهش آمار اعتیاد نیست و تحقق این امر مهم منوط به همراهی سایر دستگاه های اجرایی است.

ارجاع موضوع استفاده شخصی از خودروی شهرداری کرج به بازرسی استان البرز

روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان البرز، از ارجاع موضوع استفاده شخصی فرزند یکی از اعضای شورای شهر کرج از خودروی متعلق به شهرداری به اداره کل بازرسی خبر داد.

کشف ۱۱۳ کیلوگرم هرویین در کرج

 فرمانده انتظامی کرج از کشف ۱۱۳ کیلوگرم هرویین در این شهرستان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی قاسم پور اظهار داشت: کلانتری ۲۴ کمالشهر در پی اقدامات اطلاعاتی- عملیاتی خود از انتقال مقدار قابل توجهی هروئین به یک منزل مسکونی مطلع و بررسی موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

۳۰۶ کلاس درس جدید در البرز تحویل آموزش و پرورش می شود

 سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز گفت: امسال ۳۰۶ کلاس درس جدید در این استان و تا اواخر مهر ماه جاری آماده و تحویل آموزش و پرورش می شود.

رفع موانع پروژه های نیمه تمام مطالبه مردمی است

استاندار البرز رفع موانع پروژه های نیمه تمام و به سرانجام رساندن آنها را در کمترین زمان ممکن مطالبه مردمی و از تکالیف دولت خواند.

طبق مصوبه هیات وزیران شهرک شهید رستمی متعلق به مشکین دشت است

 رییس شورای اسلامی شهر مشکین دشت گفت: طبق مصوبه سال ۹۲ هیات وزیران  شهرک شهید رستمی متعلق به مشکین دشت در شهرستان فردیس است.

واردات بی رویه صنایع نساجی و پوشاک را نشانه گرفته است

 رییس انجمن صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز واردات غیر منطقی منسوجات و پوشاک از مبادی مجاز و قاچاق را یک تهدید جدی در نابودی تدریجی صنایع پوشاک کشور عنوان کرد.

تجمع روحانیون البرز در محکومیت کشتار مردم افغانستان برگزار شد

 تجمع اعتراض آمیز جمعی از طلاب و روحانیون استان البرز روز دوشنبه در محکومیت کشتار بیرحمانه شیعیان کشور افغانستان و اعلام انزجار از این جنایات تروریستی در حوزه علمیه امام صادق (ع) کرج برگزار شد.

وضعیت ورزش سوار کاری در البرز مناسب نیست

رییس فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ظرفیت های این رشته ورزشی در البرز گفت که با وجود تمام این ظرفیت ها و ورزشکاران و جوانان علاقه مند، وضعیت رشته سوارکاری در البرز به هیچ وجه مناسب نیست.

طرح خط انتقال گاز ۱۲ اینچی به روستاهای بالادست سد کرج بررسی شد

نشست کارگروه استانی ارزیابی طرح خط انتقال گاز ۱۲ اینچی البرز به روستاهای بالادست سد کرج با حضور دستگاه های مرتبط در سالن جلسات اداره کل حفاظت محیط زیست البرز برگزار شد.

رییس هیات : سوارکاران البرزی جذب استان های همجوار شده اند

رییس هیات سوارکاری البرز گفت که سوارکاران این استان به دلیل مسایلی از جمله تغییرات ساختاری ، تاخیر در برگزاری مجمع انتخاباتی و وقفه در برگزاری رقابت ها جذب استان های دیگر شده اند.

خطر ریزش تعدادی واحد مسکونی در حصارک کرج را تهدید می کند

 نایب رییس شورای اسلامی شهر کرج در خصوص اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از فروریختن تعدادی واحد مسکونی در حصارک کرج براثر گودبرداری غیر اصولی در حاشیه آنها هشدار داد.

۱۷ هزار شماره تلفن ثابت جدید در مخابرات البرز فعال شد

 مدیرکل مخابرات منطقه البرز از افزایش ۱۷ هزار شماره جدید در شبکه مخابراتی این استان طی سال جاری خبر داد.

مدیریت بحران البرز به کشاورزان هشدار داد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز به کشاورزان نسبت به کاهش دما و یخبندان طی روزهای آینده در این استان هشدار داد.

معاون اداره کل ورزش البرز: مدرک مالکیت گل ریحان را دریافت نکرده ایم

 معاون توسعه اداره کل ورزش و جوانان البرز اعلام کرد که تاکنون هیچ گونه مدرکی دال بر مالکیت تیم فوتبال گل ریحان البرز به دست ما نرسیده است.

دستگاه اعلام حریق هوشمند در البرز ساخته شد

مدیر عامل‌ منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام استان البرز از ساخت و راه اندازی سیستم اعلام حریق هوشمند نشانی پذیر توسط شرکت بخش خصوصی مستقر در این منطقه خبر داد.

۶۰۰ معلم تازه نفس وارد چرخه آموزش و پرورش البرز شد

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه البرز با کمبود ۲ هزار معلم مواجه است ،اعلام کرد: ۶۰۰ معلم تازه نفس وارد چرخه آموزشی این استان شد.

کارگاه بین المللی باتری های لیتیومی در البرز برگزار شد

 کارگاه بین المللی بررسی مزایای باتری های لیتیومی روز سه شنبه در پژوهشگاه مواد و انرژی مشکین دشت فردیس استان البرز برگزار شد.

واکسیناسیون آنفلوآنزا در ۲۸ مرکز بهزیستی البرز انجام شد

مدیر کل بهزیستی البرز از انجام واکسیناسیون آنفلوآنزا در ۲۸ مرکز زیر پوشش این نهاد حمایتی خبر داد.

فرماندار : متکدیان تهران به کرج آمده اند

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج گفت: پس از اجرای طرح ساماندهی متکدیان در تهران شاهد حضور این متکدیان در شهر کرج هستیم.

البرز نایب قهرمان رقابت های گلف کشور شد

رییس هیات گلف البرز اعلام کرد که این استان در رقابت های قهرمانی گلف کشور توانست به مقام نایب قهرمانی دست یابد.

ضریب برخورداری البرز از راه‌های روستایی بالاتر از میانگین کشوری است

معاون ساخت ونگهداری راه های روستایی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور اعلام کرد که  ضریب برخورداری استان البرز از راه‌های روستایی آسفالته ۹۲ درصد است که این آمار از میانگین کشوری بالاتر است.

تخریب قلعه تاریخی حیدرآباد البرز شایعه است

 مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز ، انتشار اخباری درفضای مجازی در خصوص تخریب دیواره های قلعه تاریخی حیدرآباد ماهدشت البرزرا تکذیب کرد و گفت : انتشار این مطالب شایعه ای بیش نیست.

حجم عملکرد دشمن بافعالیت رسانه ای محدود جریان انقلاب قابل مقایسه نیست

 امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ با بیان اینکه یکی از اصلی ترین ابزار مدیریت هر جامعه «رسانه» است، گفت: دولت انقلابی ما هم به صورت ویژه از این ظرفیت استفاده می کند اما کارهای محتوایی و حجم عملکرد دشمن با فعالیت های رسانه ای محدود جریان انقلاب اصلا قابل مقایسه نیست.

سالانه ۳۳ هزارتن شیر در فردیس تولید می شود

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان فردیس اعلام کرد که سالانه به طور میانگین ۳۳ هزار تن شیر خام در این شهرستان تولید و در بازارهای مصرف توزیع می شود.

حضور تیم هندبال بانوان البرز در رقابت های لیگ برتر قطعی شد

نایب رییس هیات هندبال استان البرز با اشاره به توانمندی های ورزشکاران این استان گفت: حضور بانوان این استان در رقابت های لیگ برتر کشور قطعی شد

ماده ۶ طرح تسهیل مجوزهای کسب و کار سبب ورود وکلای غیر متخصص می شود

 رییس کانون وکلای دادگستری البرز عنوان کرد که تصویب نهایی ماده ۶ طرح تسهیل مجوزهای کسب و کار سبب ورودی وکلای غیر متخصص به عرصه جامعه وکالت خواهد شد که نتیجه آن بیکاری وکلای شاغل خواهد بود.

مسوول مدیریت بحران : امکانات هلال احمر فردیس کافی نیست

 مسوول مدیریت بحران فرمانداری فردیس با اشاره به جمعیت زیاد و ضرورت تامین نیازهای امدادی این شهرستان گفت: امکانات هلال احمر فردیس برای پاسخگویی به نیازهای این منطقه کافی نیست.

افزایش قیمت دوچرخه این رشته ورزشی را با مشکل مواجه کرده است

 دبیر فدراسیون دوچرخه سواری جمهوری اسلامی ایران گفت:بالا رفتن قیمت دوچرخه به علت نوسانات بازار ارز و تورم این رشته ورزشی را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است.

خانواده بی سرپناه فردیسی طعم شیرین نوعدوستی را چشید

رییس مرکز نیکوکاری اصناف شهرستان فردیس اعلام کرد که خانواده ای که به علت نداشتن سرپناه در پارک بلوار شهدای فردیس زندگی می کرد با همت اصناف نیکوکار این شهرستان طعم شیرین نوعدوستی را چشید.

دخالت انسان در طبیعت مهمترین تهدید حیات وحش است

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با اشاره به علل آسیب دیدگی پرندگان شکاری در مناطقی از این استان گفت: دخالت انسان در طبیعت مهمترین عامل آسیب و تهدید حیات وحش است.

کشف ماینرهای ۲ و نیم میلیارد ریالی در فردیس 

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس از کشف و ضبط سه دستگاه استخراج ارز دیجیتال به ارزش ۲ و نیم میلیارد ریال در بازرسی از یک منزل مسکونی در شهرک ارم این شهرستان خبر داد.

منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز بستر امن برای صادرات کالاهای ایرانی است

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام استان البرز با اشاره به استقرار گمرک در این منطقه گفت: با توجه به ظرفیت های بسیار مناسبی که در این منطقه وجود دارد، پیام به عنوان بستری امن برای صادرات کالاهای ایرانی در حال فعالیت است‌.

فوتسال مقاومت البرز ۳۵ ورزشکار را به تیم ملی فرستاده است

مسوول تربیت بدنی سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز گفت که تیم‌ لیگ برتری فوتسال مقاومت از زمان تشکیل تا کنون موفق به تربیت ورزشکاران برجسته ای شده که ۳۵ نفر آنان به تیم ملی فوتسال پیوسته اند.

معاون بنیاد شهیدکشور : جنگ ما با تهاجم فرهنگی ادامه دارد

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه امروز نیاز به بستر سازی برای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت داریم، گفت: جنگ ما ادامه دارد، در مقطع هشت ساله دفاع مقدس جنگ ما رو در رو و با اسلحه بود و امروز با تهاجم فرهنگی در قالب قلم ، اندیشه و تفکر است.

فرماندار: برخی ادارات البرز در چهارباغ نمایندگی ندارند

فرماندار چهارباغ استان البرز اعلام کرد که برخی ادارات کل استان البرز در چهارباغ نمایندگی ندارند که در امر خدمات رسانی مشکلاتی ایجاد کرده است.

جهان امروز نیاز به بررسی سیره رسول اکرم (ص) دارد

 نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: جهان امروز نیاز به بررسی سیره رسول اکرم (ص) در چگونگی دستیابی هرچه بیشتر به وحدت امت اسلامی است.

البرز که به دلیل مهاجرپذیری و وجود اقوام مختلف «ایران کوچک» لقب گرفته است، سال ۱۳۸۹ با مساحت پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر و جمعیتی حدود سه میلیون نفر به عنوان سی و یکمین استان کشور شناخته شد.

این استان مهاجرپذیر با داشتن ۶ شهرستان طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد، کرج و فردیس در کنار پایتخت ایران قرار گرفته و روزانه ۳۰۰ هزار نفر از آن به تهران در حال تردد هستند.

هر چند البرز از نظر مساحت کوچکترین استان کشور محسوب می شود اما جاذبه های طبیعی و تاریخی آن به خصوص جاده کرج – چالوس که به دروازه بهشت شمال ایران مشهور است، سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود می کشاند.

این استان یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد و ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های آن است.

فعالیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۱۵۰ برند (الگو) در البرز، این استان را به یکی از قطب های صنعت و تولید در کشور تبدیل کرده است..