شناسهٔ خبر: 50143953 - سرویس بین‌الملل
منبع: راه دانا | لینک خبر

طبق بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان

باکو مدعی حمله گروه‌های مسلح ارمنی به یک کاروان غیرنظامی شد

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه ای مدعی شد که گروه‌های مسلحِ غیرقانونی ارمنستان بعدازظهر روز چهارشنبه به وقت محلی به یک کاروان غیرنظامی متشکل از خودروهای آذربایجانی حمله کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناتولی، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان شامگاه چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که یک کاروان از خودروهای غیرنظامی آذربایجان که حامل کالاهای غیرنظامی بوده و از شهرکی واقع در منطقه تاتار عازم منطقه «کالباجار» (کلبجر) بودند، روز چهارشنبه هدف حمله «گروه‌های مسلحِ غیرقانونی ارمنی» قرار گرفتند.

طبق این بیانیه، این حمله ساعت ۲ بعدازظهر روز چهارشنبه (سیزدهم اکتبر ۲۰۲۱) به وقت محلی اتفاق افتاده است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در ادامه این بیانیه مدعی شد که در پی این حمله مسلحانه، خودروی بازرسی ارتش آذربایجان که جلودار این کاروان غیرنظامی بود، متحمل خسارت شد، اما این حمله هیچ کشته و زخمی نداشته است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان تأکید کرد که اقدام گروه‌های مسلح ارمنی به تیراندازی به سمت این کاروان نظامی اقدامی «ناروا و غیرقابل قبول» است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «یگان فرماندهی نیروهای حافظ صلح روسیه به طور موقت در بخشی از منطقه اقتصادی قره باغ جمهوری آذربایجان مستقر شده است و از مرکز دیده بانی مشترک ترکیه و روسیه خواسته شد تا پیرامون این رویداد تحقیق کند».

انتهای پیام/