شناسهٔ خبر: 50143833 - سرویس اجتماعی
منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

تعبیر دیدن کوه در خواب

در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعبیر دیدن کوه در خواب آشنا کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز، در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعبیر دیدن کوه در خواب آشنا کنیم.

تعبیر خواب به روایت امام جعفر صادق

دیدن کوه در خواب بر پنج وجه است.اول: پادشاهی. دوم: دلیری. سوم: ظفریافتن. چهارم: بلندی. پنجم: رئیسی. اگر بیند بر کوه نتوانست شدن، دلیل نامردای است.

تعبیر خواب به روایت محمد بن سیرین

دیدن کوه در خواب، دلیل مال بود که به حیله به دست آید. اگر بیندکه در کوه پنهان شد و راه بیرون آمدن نداشت، دلیل که او را به حیله در کاری اندازند و از آن کار به دشواری خلاصی یابد. اگر بیندبر سر کوهی بانگ نماز گفت یا نماز کرد، دلیل است کارش بالا گیرد. اگر دید که بر دامن کوهی مقام نمود و بیفتاد، دلیل غم است.

تعبیر خواب به روایت حضرت دانیال

اگر کسی درخواب خود را بر سر کوهی بیند، دلیل است در پناه بزرگی رود. اگر بیند کوه از جای برکند، دلیل که بزرگی را قهر کند. اگر بیند در کوهی مُقام بساخت، دلیل که مقرب پادشاه شود.

تعبیر خواب به روایت جابرمغربی

اگر بیند کوهی بجنبد، دلیل که بزرگی از آن دیار رنجور شود. اگر بیند کوهی می کند و بر وی آسان است، دلیل که کسی چیزی به وی دهد. اگر بیند بر کوه قاف نشسته است، دلیل است اجلش نزدیک بود. اگر در خواب خود را به کوه طور بیند، دلیل است معتقد پادشاه شود. اگر بر کوه لسان بیند، دلیل است با علما صحبت دارد. اگر بیند در کوهی شد، دلیل است در زندانش نمایند یا بمیرد. اگر دید در کوه سوراخی بود و در آنجا رفت، دلیل که از راز پادشاه آگاه شود. اگر بیند که از کوه سنگ برمی گرفت و از هر جا که بود می انداخت، دلیل که نامه های پراکنده نویسد. اگر بیند از کوه یفتاد، دلیل است مرادش برنیابد. اگر بیند نردبانی بسته بود از کچ و او بدان نردبان بر سرکوه رفت، دلیل است مرادش زود برآید. اگر نردبان را از گل و خشت بیند به تاویل نیکوتر است. اگر نردبان را از مس و برنج بیند، دلیل نامرادی است. اگر از آهن بیند، دلیل قوت است اگر بیند بر سر کوهی بلند ایستاده بود، دلیل است مقرب پادشاه شود.

تعبیر خواب به روایت منوچهر مطیعی تهرانی

همان طور که قبلا در چند مورد نوشته ام کلا چیزهائی که در زندگی روزانه ما بزرگ و دور از دسترس جلوه می کنند در خواب هایمان به صورت آیات عظیم خلقت و طبیعت ظاهر می گردند. مانند کوه آتشفشان، غول، سیل، صاعقه، گردباد و غیره . شخصیت هائی که دور از دسترس ما به نظر می آیند به صورت غول، دیوار و از این قبیل شکل می گیرند و حوادثی که و قوعشان بیرون از دایره قدرت و حیطه گمان و قیاس ما است و به شکل آیات طبیعی تجلی می نمایند که کوه یکی از شناخته ترین و قابل توجه ترین آن ها است. کوه یا کار بزرگ است یا شخصیت بزرگ و غیر قابل دسترس.

تشخیص این که کوه در خواب دیده شده کام است با خود بیننده خواب می باشد چون خودش بهتر از معبر می داند درگیر چه حوادثی است. اگر در خواب ببینید از کوهی عظیم بالا می روید کاری بزرگ در دست می گیرید. اگر دیدید که از کوه به سختی و با رنج و زحمت بالا می روید کار شما دشوار خواهد بود و اگر آسان و سبک راه پیمائی می کنید به سهولت بر دشواری یا آن شخص دور از دسترس چیره می گردید. اگر دیدید بر قله کوهی ایستاده اید به اوج موفقیت می رسید که از آن بیشتر نباید انتظار داشته باشید. اگر دیدید از کوهی سر می خورید و پائین می آئید و خودتان نمی توانید خویشتن را کنترل کنید، سقوط می کنید و موقعیت خویش را از دست می دهید. اگر شما را پرت کردند و پائین افتادید شما را معزول می کنند. اگر دیدید در کوهی به غار پناه بردید امنیت می یابید یا مجهولی را می شکافید و رازی را کشف می کنید.

انتهای پیام/