شناسهٔ خبر: 49816207 - سرویس اقتصادی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش ۶۷ درصدی نرخ سیلندر گاز در کیش

خبرگزاری صداوسیما

بر اساس تصمیم کارگروه تنظیم بازار کیش نرخ سیلندر گاز ۶۷ درصد در جزیره کیش افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، کاظمی سرپرست اداره تنظیم بازار سازمان منطقه آزاد کیش در گفتگوي خبري سيماي كيش، گفت: بر اساس تصمیم کارگروه تنظیم بازار کیش، نرخ سیلندر گاز یازده کیلویی از ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان به ۴۲ هزار و ۱۰۰ تومان افزایش یافت.

وي گفت: با توجه به اینکه نرخ توزیع گاز در شهر‌های دیگر افزایش یافته است این موضوع در کارگروه ستاد تنظیم بازار بررسی و مقرر شد نرخ سیلندر ۱۱ کیلویی به ۴۲ هزار و ۱۰۰ تومان، سیلندر ۲۵ کیلویی به ۹۶ هزار تومان و سیلندر ۴۵ کیلویی به ۱۷۳ هزار و ۳۰۰ تومان افزایش یابد.

كاظمي گفت: این افزایش نرخ از شنبه سوم مهر اجرا شده است و روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش باید این افزایش نرخ را اطلاع رسانی می‌کرد که نکرده است.

سرپرست اداره تنظیم بازار سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه در شهر‌های دیگر از جمله بندر عباس هم نرخ سیلندر گاز افزایش یافته است، گفت: در حال حاضر نرخ سیلندر گاز به دلیل هزینه‌های انتقال به کیش و حمل و نقل دریایی حدود ۲۱ هزار تومان می‌شود اما در کیش و قشم نرخ گذاری سیلندر گاز متفاوت از مناطق دیگر است.

وی گفت: هزینه خدمات توزیع و نصب در منازل حدود ۲۰ هزار تومان است که از مصرف کننده گرفته می‌شود.

کاظمی گفت: به دلیل رعایت نکات ایمنی و حفظ موقعیت گردشگری کیش، مراجعه فردی به محل استقرار دو شرکت توزیع کننده با وسایل نقلیه شخصی ممنوع است و این در حالی است که اگر چه مراجعه حضوری ممنوع است، اما وقتی شهروندان به محل استقرار شرکت‌ها مراجعه می‌کنند، باز هم همان نرخ ۴۲ هزار و ۱۰۰ تومان از آنان اخذ می‌شود.

وي گفت: در حال حاضر دو شرکت توزیع سیلندر گاز در کیش فعال هستند و شرایط اقتصادی برای سرمایه گذاران به گونه‌ای نیست که تشویق به سرمایه گذاری در این حوزه شوند.

<div id="video-display-embed-code_7039529"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3232449/7039529?width=400&height=300"></script></div>