شناسهٔ خبر: 49788699 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار اردبیل:

خوداظهاری مالیاتی در اردبیل به 93 درصد رسیده است

استاندار اردبیل گفت: 93 درصد صاحبان مشاغل با خوداظهاری نسبت به پرداخت مالیات در سال جاری اقدام کردند.

صاحب‌خبر -

اکبر بهنام‌جو روز شنبه سوم مهرماه در مراسم تجلیل از پنج دستگاه برتر استان در سال 99 در اردبیل اظهار کرد: در ایام گرامیداشت هفته دفاع مقدس و همچنین آغاز سال تحصیلی هستیم که جا دارد یاد و خاطره رشادت‌های رزمندگان اسلام و سنگرداران عرصه جهاد و شهادت را گرامی داشته و در آغاز سال تحصیلی برای جهادگران عرصه علم و پیشرفت‌های کشور نیز آرزوی توفیق کنیم.

وی با قدردانی از تلاش مجموعه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل در برگزاری جشنواره شهید رجایی و انتخاب دستگاه‌های برتر استانی در سال 99 تصریح کرد: با ارزیابی انجام شده پنج دستگاه اجرایی در استان موفق شدند تا جایگاه ممتاز را به دست آورند که در این بین انتخاب دانشگاه علوم پزشکی در شرایط کنونی و با شیوع بیماری کرونا خود تحسین‌برانگیز است.

استاندار اردبیل از تلاش کادر درمانی و بهداشتی در مهار بیماری کرونا با یک مدیریت شایسته و رفتار و اخلاق انسانی قدردانی کرد و گفت: در کنار این امر با تلاش دانشگاه علوم پزشکی تجهیزات و امکانات برای بیمارستان‌های استان تأمین شده تا از مراجعه بیماران از شهرستان‌ها جلوگیری شود.

بهنام‌جو از تلاش‌های امور مالیاتی استان در همراهی با کسبه در شرایط کرونایی برای اخذ مالیات مناسب قدردانی کرد و افزود: وصول مالیات‌ها در استان با رضایت مردم همراه بوده به طوری که 93 درصد وصول مالیات‌ها با خوداظهاری انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: به نسبت سال‌های گذشته ما شرایط مناسبی را در دریافت مالیات شاهد هستیم و امور مالیاتی استان تلاش کرده با برنامه‌ریزی دقیق و حمایت از مشاغل آسیب‌دیده کرونا از تهدیدها و فشارهای گروه‌های مختلف جامعه بکاهد.

بهنام‌جو به فعالیت‌های حوزه گردشگری و ایجاد زیرساخت‌ها در این حوزه اشاره کرد و ادامه داد: فعالیت‌های خوبی را در احداث هتل‌ها، آبدرمانی‌ها و زنجیره پیست اسکی و راه‌اندازی زمستان بیدار در شرایط کرونایی شاهد هستیم که نتایج سودمند این فعالیت‌ها بعد از کرونا مشخص‌تر خواهد شد.

وی فعالیت آب منطقه‌ای را در تکمیل پایاب سدها نظیر سد سبلان، گیوی و خداآفرین یادآور شد و اضافه کرد: در کنار این امر آب منطقه‌ای سعی کرد تا در شرایط خشکسالی فعالیت مناسبی را از خود نشان دهد.

بهنام‌جو به پیگیری امور اقتصادی و دارایی در اجرای تبصره 12 اشاره کرد و گفت: استان اردبیل جز استان‌های برتر در جذب بودجه از محل تبصره 12 بوده به طوری که سال 99، 60 میلیارد تومان از این محل جذب استان شده است.

استاندار اردبیل بیان کرد: امسال نیز قرار است تا 90 میلیارد تومان از این محل تأمین شود که با تلاش و پیگیری‌ها امیدواریم تا پایان سال این رقم تحقق پیدا کند.

وی افزود: به نمایندگی از رسانه‌های پرتلاش استان در شرایط سخت کرونایی در حوزه اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی از صدا و سیما در این جشنواره تجلیل می‌کنیم ولی قدردان همت و تلاش راستین اصحاب رسانه و حمایت‌های آنها هستیم.

انتهای پیام