شناسهٔ خبر: 49727557 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

طرح جامع راهیان پیشرفت در اردبیل اجرا می‌شود

مدیر پژوهش و فناوری ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل گفت: طرح جامع راهیان پیشرفت در راستای امیدآفرینی و تقویت روحیه خودباوری اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

مرتضی مملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: طرح جامع راهیان پیشرفت در راستای امیدآفرینی و تقویت روحیه خودباوری در دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های استان اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح با برگزاری اردوهای علمی و بازدید از پروژه و صنایع بزرگ و مجموعه‌های حاکمیتی در سه بخش عمومی، دانشجویی و تخصصی برای دانشجویان و اساتید رشته‌های فنی ـ مهندسی و علوم پایه، رشته‌های مدیریت و فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی به منظور معرفی دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران و جلب توجه عموم مردم به سمت پیشرفت‌های فناورانه و نوآورانه صورت می‌پذیرد.

مدیر پژوهش و فناوری ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل بیان کرد: در بخش عمومی این طرح، بسیج دانشجویی با بهره گیری از ظرفیت‌های مختلف و متنوع از جمله همکاری با صدا و سیما جهت تولید برنامه‌های مرتبط، تولید محصولات مکتوب و چند رسانه‌ای اقدام می‌نماید.

وی ادامه داد: در بخش دانشجویی این طرح، مختص دانشجویان کارشناسی دانشگاه‌های استان، ضمن برگزاری بازدیدهای یک روزه دانشجویی از پروژه‌های بزرگ و کارخانجات مهم، در کنار آن اردوهای کشوری راهیان پیشرفت از پروژه‌ها و کارخانجات استراتژیک کشور و همچنین اجرای برنامه‌های ترویجی و گفتمان‌سازی پیش‌بینی شده است.

مملوکی تاکید کرد: نهایتا در بخش تخصصی این طرح با برگزاری سمینارهای تخصصی راهیان پیشرفت نسبت به تشریح یک کارخانه یا پروژه بزرگ یا یک دستاورد مهم پرداخته می‌شود.

وی گفت: با برگزاری جلسات متعدد، اقداماتی در جهت هر چه بهتر اجرائی نمودن این طرح در سطح دانشگاه‌های استان برداشته شده و نهایتا هماهنگی لازم با چندین پروژه و کارخانه بزرگ استان من‌جمله نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان، کارخانه سیمان اردبیل و ... صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/