شناسهٔ خبر: 49606167 - سرویس بین‌الملل
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کره شمالی: استاندارد دوگانه آمریکا، عامل توقف مذاکرات است

خبرگزاری رسمی کره شمالی استاندارد دوگانه آمریکا را عامل وقفه طولانی مدت مذاکرات میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره شمالی روز جمعه اعلام کرد استاندارد دوگانه آمریکا در قبال کره شمالی باعث  به بن بست رسیدن مذاکرات میان دو کشور است.

کیم یو چول، نویسنده این مقاله که توسط خبرگزاری رسمی مرکزی کره منتشر شد، اظهار داشت آمریکا آزمایش موشکی این هفته کره شمالی را تحریک آمیز خوانده و در عین حال در مورد آزمایش موشکی مشابه توسط کره جنوبی سکوت کرده است.

کیم گفت دلیل تداوم بن بست در گفتگو‌ها میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن، استاندارد دوگانه آمریکاست.

او در ادامه مقاله خود افزود کره شمالی از سیگنال‌هایی که آمریکا برای تحریک ما به آمدن به پای میز مذاکرات می‌فرستد آگاه است. آمریکا با این سیگنال‌ها افکار عمومی را گمراه می‌کند و پیونگ یانگ را مسئول  توقف این مذاکرات جلوه می‌دهد.

در مقاله منتشر شده توسط خبرگزاری رسمی کره شمال همچنین آمده است: «ما هرگز با خود مذاکرات مخالفت نکرده‌ایم، اما در شرایطی که آمریکا از استاندارد دوگانه استفاده می‌کند، بدیهی است که گفت‌وگویی که در آن عدالت، برابری و احترام به طرف مقابل تضمین شده باشد، امکان پذیر نیست.»

کیم با اشاره به اینکه گفت‌وگو و فشار نمی‌تواند همزمان باشد، گفت: «آمریکا  نمی‌تواند از خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی صحبت کند مگر اینکه خروج از سیاست خصمانه آن تضمین شده باشد.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که پنتاگون روز گذشته با اشاره به آزمایش موشکی کره شمالی، این امر را نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل خواند.

انتهای پیام/