شناسهٔ خبر: 49606088 - سرویس اجتماعی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کرونا پایان زندگی ۲۱ استان فارسی را رقم زد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: امروز ۲۱ بیمار کرونایی دیگر در استان فارس جان باختند تا تعداد فوتی‌های این بیماری در استان به ۶ هزار و ۵۱۳ نفر برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: مجموع مبتلایان به کروناویروس در فارس از ابتدای شیوع به ۴۳۲ هزار و ۱۷۰ نفر رسید.

او اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری یک میلیون و ۳۰۵ هزار و ۹۴۹ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۳۹۳ هزار و ۳۳۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همتی ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی  ۱۷۷ هزار و ۲۱ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۳۸ هزار و ۸۳۷ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا ۴۳۲ هزار و ۱۷۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را دو هزار و ۹۰۵ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲۹۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

این مقام مسئول در دانشگاه همچنین از بهبودی ۳۸۰ هزار و ۲۵۸ نفر از ابتدا خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

همتی با ابراز تاسف از جان باختن ۲۱ هم استانی دیگر بر اثر این بیماری طی روز گذشته، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری را ۶ هزار و ۵۱۳ اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از تردد‌های غیرضرور و دوری از دورهمی‌های خانوادگی، تنها راه پیشگیری از ابتلا به کروناویروس است.

انتهای پیام/