شناسهٔ خبر: 49454786 - سرویس اجتماعی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان:

اهدا کنندگان خون نباید علامت سرماخوردگی داشته باشند

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان گفت:در صورتی‌که فردی برای اهدای خون مراجعه کند، علامت سرماخوردگی داشته باشد، به هیچ‌وجه از وی خون گرفته نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر افشین محمدی مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان گفت: در صورتی‌که فردی برای اهدای خون مراجعه کند و کوچکترین علامت سرماخوردگی را داشته باشد، به هیچ‌وجه از وی خون گرفته نمی‌شود و به صورت موقت از اهدای خون معاف می‌شود، بنابراین سلامت فرد اهدا کننده بسیار حائز اهمیت بوده تا با اهدای خون دچار مشکل نشود.

او ادامه داد: در حال حاضر هیچ مشکلی در خصوص کمبود خون و فرآورده‌های خونی در استان نداریم به گونه‌ای که از ابتدای سال جاری تا کنون به سیستان و بلوچستان، تهران و گیلان ارسال شده است.

مدیر کل سازمان انتقال خون استان همدان اضافه کرد: در سال گذشته پنج هزار و ۷۰ واحد خون به استان‌های نیازمند اهدای خون از جمله تهران، خوزستان، گیلان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان ارسال شد.

محمدی مدیر کل با بیان اینکه مجموعه سازمان انتقال خون به دنبال افزایش اهدا کنندگان، به ویژه اهدا کنندگان مستمراست، گفت: امیدواریم با روند افزایشی اهدا خون همراه باشیم چرا که یک فرد با اهدا یک واحد خون می‌تواند زندگی یک فرد را نجات دهد و این امر انسان دوستانه برای افراد اهدا کننده غیر قابل وصف است.

انتهای پیام/م