شناسهٔ خبر: 49376212 - سرویس اجتماعی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کمبود کلینیک دیابت در استان مرکزی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک: کمبود کلینیک دیابت در استان مرکزی محسوس است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان مرکزی؛ دکتر بهمن صادقی سده، در بازدید از مرکز تخصصی و فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی با اشاره به اینکه در نظام تعاون اجتماعی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برعهده نظام های دولتی است و همین امر شلوغی بیمارستان ها و کلینیک ها و صفوف طولانی در این مراکز را رقم می‌زند، راهکار کنترل شرایط را استفاده از ظرفیت های جانبی دانست .

وی گفت: به عنوان متولی موضوع درمان در استان، صرفا به دنبال ارائه خدمات درمانی کیفی هستم .خدمات درمانی باید در کوتاهترین زمان و با بالاترین کیفیت به مردم ارائه شود و خوشبختانه این ظرفیت در جهاد دانشگاهی استان موجود است. مرکز درمانی این نهاد از نظر موقعیت جغرافیایی در مرکز شهر مستقر است که دسترسی را ساده کرده و در فضاها و طبقات مجزا خدمات دهی دنبال می شود و با حضور کادر پزشکی و پیراپزشکی رد این مرکز، مشکل خاصی دیده نمی شود.

دکتر صادقی با اشاره به ارائه خدمت در حوزه درمان ناباروری در استان، افزود: با توجه به سیاست های موجود در زمینه تعداد فارغ التحصیلان درمان ناباروری و فلوشیپ زنان و جذب نیروها در پایتخت، در استان هایی مانند استان مرکزی، دسترسی به چنین خدماتی سخت‌تر انجام شده است، اما با اینهمه، ظرفیت و پتانسیل جهاد دانشگاهی و مرکز درمان ناباروری در استان مرکزی قابل قبول است و دستورات لازم جهت استقرار مسئول فنی ناباروری در این مرکز در هفته گذشته داده شد و اگر مشکلی در این زمینه هست، اعلام شود تا مراتب کار به سرعت پیگیری شود.

وی تصریح کرد: امکانات و تجهیزات موجود در این مرکز بسیار خوب و استاندارد است و به راحتی می توان اهداف مدنظر را محقق کرد، تنها در موضوع استقرار مسئولان فنی و شیفت های کاری مباحثی وجود دارد که نهایت همکاری را در این خصوص با جهاد دانشگاهی خواهیم داشت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه تا پیش از ورود جهاد دانشگاهی به ارائه خدمات آزمایشگاه ژنتیک، هیچ مرکزی تحت این عنوان در استان وجود نداشت، گفت: ۱.۵ سال پیش خدمات ژنتیک یکی از کمبودهای استان به شمار می‌رفت و تلاش بر این بود که بخش دولتی چنین آزمایشگاهی را راه‌اندازی کند، اما به دلیل شیوع بیماری کرونا اولویت ها جابجا شد و امکان تامین منابع مالی میسر نشد، ولی با توجه به اینکه هدف تنها ارائه خدمت است، درخصوص رفع مشکل مسئول فنی این آزمایشگاه نهایتا تا اوایل هفته آینده دستورات لازم را خواهم داد تا این مسئله رفع و آزمایشگاه فعال شود.

وی به فعالیت کلینیک دیابت و حتی فراتر از آن به کلینیک زخم اشاره کرد و افزود: کمبود این کلینیک در استان محسوس است چراکه برخی از بیماران ناچار به مراجعه به سایر استان‌ها هستند، شاید این خدمت فراوانی بالایی نداشته باشد، اما به هرحال خدمتی است که بر زمین مانده است، بویژه اینکه می توان با خدمات کلینیک دیابت مانع قطع عضو بیماران دیابتی شد، به همین دلیل تمایل بر این است که به هر روشی این کلینیک راه‌اندازی شود و اگر دستورالعمل های فعلی مانع فعالیت کلینیک باشد شخصا پیگیری‌های لازم را خواهم داشت تا این کلینیک در استان فعال شود.

وی با بیان اینکه در خصوص راه‌اندازی کلینیک آسم و آلرژی نیز با مرکز درمان جهاد دانشگاهی همکاری می‌کنیم، افزود: البته از هر گونه ارائه خدمات درمانی در حوزه زنان استقبال می‌کنیم و امیدواریم که این مرکز، مجموعه ای ویژه برای ارائه خدمات به بانوان باشد. این مرکز می‌تواند به حوزه جراحی زنان و دندانپزشکی بانوان بویژه زنان باردار ورود کند.

صادقی سده در خصوص تامین منابع مالی تصریح کرد: تامین منابع مالی باید از طریق وزارت بهداشت انجام گیرد، اما تخصیص‌ها در قالب طرح تحول نظام سلامت متناسب با نیاز استان‌ها نیست، با این وجود، رقم کمک‌های دولتی که باید انجام می‌گرفت را اعلام کنید قطعا در حد توان تلاش می‌کنیم با جابجایی ردیف مالی امکان استفاده حداکثری از پتانسیل موجود و انگیزه مدیریتی موجود در مجموعه فراهم شود.

 معاون درمان علوم پزشکی اراک در ادامه از بخش های مختلف درمانی مجموعه درمانی جهاد دانشگاهی استان مرکزی بازدید کرد.