شناسهٔ خبر: 49188290 - سرویس ورزشی
منبع: ورزش۳ | لینک خبر

امان الله رکورد شکست اما طلا نگرفت؛

نقره پاپی در جنگ بی پایان رکوردها (عکس)

ورزشکاران ایرانی با وجود شکستن رکورد جهان، مدال نقره پارالمپیک 2020 توکیو را به دست آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ورزش سه، رقابت های پرتاب نیزه کلاس ادغامی F56 وF57 بازی های پارالمپیک 2020 توکیو بعد از ظهر امروز در ورزشگاه ملی المپیک توکیو برگزار شد.

 

امان الله پاپی، نماینده ایران در این رقابت بود که در پرتاب اول حدنصاب 47.74 متر را به ثبت رساند و در پرتاب دوم حدنصاب 49.50 متر را ثبت کرد و رکورد جهان و پارالمپیک را شکست. او با پرتابی به میزان 49.26 متر به استقبال پرتاب چهارم رفت و نیزه را به اندازه 49.56 متر پرتاب کرد و باز هم رکورد جهان و پارالمپیک را ارتقا بخشید. پرتاب پنجم پاپی تنها یک سانتیمتر کمتر از پرتاب قبلی بود و با پرتابی به اندازه 47.83 متر به کار خود پایان داد.

 

 

رقابت بین 12 ورزشکار حاضر بسیار نزدیک بود به گونه ای که بسیاری از ورزشکاران با وجود شروع و رکوردهای خوب، یکی یکی از جدول مدال ها حذف می شدند؛ این شرایط تا آخرین لحظه برای پاپی رخ نداد تا اینکه او مغلوب حامد حیدری، ورزشکار ایرانی الاصل آذربایجان شد.

 

 

همه خود را آماده کسب مدال طلای برای نماینده ایران کرده بودند و پاپی پس از انجام پرتاب هایش، با استرس بالا در حال تماشای پرتاب های نماینده آذربایجان بود که در چهارمین پرتاب خود رکورد 51.42 متر را به جای گذاشته و با ثبت رکورد دنیا به نام خود، رنگ مدال وی را به نقره تغییر داد.

 

 

نماینده ایران با وجود از دست رفتن مدال طلا، دست به اقدامی جالب زد و درست پس از قطعی شدن مدالِ ورزشکار آذربایجان بخاطر پرتاب بسیار خوبی که در حرکت چهارم انجام داده بود، اقدام به دست زدن برای او کرد. در این رقابت سیسرو والدیران از برزیل با رکورد 48.93 سوم شد و به مدال برنز دست یافت.