شناسهٔ خبر: 49121401 - سرویس ورزشی
منبع: آریا | لینک خبر

رونالدو در منچسترسیتی؛ انتقالی که ساده نخواهد بود

صاحب‌خبر -
رونالدو در منچسترسیتی؛ انتقالی که ساده نخواهد بود
خبرگزاری آریا- ستاره پرتغالی یوونتوس دوست دارد باری دیگر طعم بازی در لیگ برتر انگلیس را بچشد، این بار در نیمه آبی شهر منچستر!
به گزارش آریا، کریستیانو رونالدو در فاصله 12 ماه تا پایان قراردادش با یوونتوس، به دنبال مهندسی کردن یک انتقال به منچسترسیتی است، نزدیکان رونالدو در روزهای اخیر برای انتقال این ستاره پرتغالی به منچسترسیتی دست به کار شده اند. در این معامله همه چیز به سرنوشت هری کین بستگی دارد که آیا انتقال وی به جمع سیتیزن ها صورت می گیرد یا خیر؛ اگر کین به منچسترسیتی منتقل نشود، آن موقع است که مذاکره رونالدو و تیم انگلیسی شدت خواهد گرفت. نهایی شدن این معامله بسیار پیچیده خواهد بود، اما نشریه اکیپ ادعا می کند که نزدیکان رونالدو کارهای ضروری در این مسیر را انجام می دهند و شخص ژرژ مندس به شدنی بودن چنین انتقالی مطمئن است، حتی ممکن است پای برناردو سیلوا، دیگر موکل مندس هم به این انتقال باز شود.
4 باشگاه در سراسر جهان توانایی به خدمت گرفتن رونالدو و پرداخت دستمزد او را دارند اما کریستیانو بر این باور است که انتقال به منچسترسیتی می تواند او را به هدفش که کسب توپ طلاهای بیشتر است، نزدیک کند؛ در ضمن رونالدو دیگر تمایلش به ترک یوونتوس را از اطرافیانش مخفی نمی کند. کریستیانو رونالدو با تعدادی از بازیکنان منچسترسیتی در مورد این انتقال صحبت کرده است؛ از جمله هموطنانش در آن تیم یعنی برناردو سیلوا، روبن دیاز و ژائو کانسلو. خود بازیکن بر این باور است که این انتقال در همین تابستان اتفاق خواهد افتاد. به نظر می آید که منچسترسیتی مشکلی با دستمزد 31 میلیون یورویی رونالدو ندارد اما نمی خواهد مبلغ زیادی برای این انتقال هزینه کند. بدین ترتیب، احتمال گنجانده شدن آیمریک لاپورته هم در قرارداد وجود دارد؛ بازیکنی که برخی رسانه ها می گویند آینده مشخصی در منچسترسیتی ندارد. 
اگرچه پاول ندود، نایب‌رئیس باشگاه یوونتوس، خبر جدایی کریستیانو رونالدو را تکذیب و اعلام کرد که او در بیانکونری خواهد ماند اما این موضوع نیز باعث نشد که از شایعات پیرامون این فوق ستاره پرتغالی و احتمال جدایی اش از بانوی پیر کاسته شود. در همین ارتباط نشریه ایتالیایی گاتزتا دلو اسپرت از یک مقصد غیرمنتظره برای کریستیانو رونالدو رونمایی کرده و مدعی شده که منچسترسیتی تنها گزینه احتمالی برای این بازیکن خواهد بود.
در واقع گاتزتا در گزارش خود ادعا کرده که پیوستن به تیم هایی نظیر پاری سن ژرمن و منچستر یونایتد برای رونالدو غیر ممکن شده و احتمال زیادی وجود دارد که او شاگرد پپ گواردیولا شود. این در حالی بود که از PSG به عنوان جدی ترین گزینه برای رونالدو نام برده می‌شد اما گاتزتا در گزارش خود آورده که بعد از جذب لیونل مسی توسط این باشگاه انتقال رونالدو به پاریس غیر ممکن شده است.
دیگر روزنامه ایتالیایی یعنی کوریره دلو اسپورت نیز در گزارش امروز خود آورده که خورخه مندس، مدیر برنامه کریستیانو رونالدو، بیشترین فشار ممکن را تحمل می کند چرا که در فاصله چند روز مانده به پایان نقل و انتقالات تابستانی باید تیم جدیدی برای این بازیکن پیدا کند اما فعلاً هیچ موفقیتی در انجام این کار نداشته است.
کوریره دلو اسپورت اما نظری متفاوت با گاتزتا داشته و ادعا کرده که پاری‌سن ژرمن همچنان یکی از جدیدترین گزینه ها برای تیم بعدی کریستیانو رونالدو تلقی می شود، البته به شرط اینکه ستاره فرانسوی این تیم یعنی کیلیان امباپه PSG را ترک کند. خبری که دو منبع دیگر یعنی RMC و توتو اسپورت نیز آن را تایید کرده اند.
گفتنی است بر اساس گزارش همه این منابع، کریستیانو رونالدو قصد دارد هر طور که شده در روزهای آینده یوونتوس را ترک کند و این موضوع را به اطلاع مدیر برنامه خود نیز رسانده است. با این حال با توجه به دستمزد بالای این بازیکن و فاصله چند روزه تا پایان مهلت نقل و انتقالات تابستانی، کار برای جدایی این بازیکن و پیدا کردن یک تیم در حد نام و اندازه های او که حقوق بالایش را هم بپردازد، بسیار دشوار به نظر می رسد. نشریه اکیپ مدعی شد خود کریستیانو رونالدو علاقمند انتقال به منچستر سیتی است. همچنین فابریتزیو رومانو، خبرنگار معتبر حوزه نقل و انتقالاتی نیز اذعان داشت چند تیم لیگ برتری برای خرید ستاره پرتغالی وارد عمل شده اند که یکی از آنها لیورپول است.
البته منچسترسیتی فقط در صورت فروش استرلینگ می تواند مبلغ مدنظر یوونتوس را پرداخت کند. کریستیانو رونالدو، فوروارد پرتغالی یوونتوس فقط ممکن است به منچسترسیتی ملحق شود و نه تیمی دیگر. به نقل از جانلوکا دی مارتزیو، تنها تیمی که می تواند کریستیانو رونالدو را از یوونتوس جدا کند، منچسترسیتی است و حتی اگر کیلیان ام باپه از پاری سن ژرمن جدا شود، این باشگاه فرانسوی به جذب ستاره پرتغالی علاقه ای نخواهد داشت. 
با این حال انتقال رونالدو به منچسترسیتی ساده نخواهد بود چراکه باشگاه انگلیسی حاضر نیست مبلغی برای او بپردازد. مندس، مدیر برنامه رونالدو با مدیران سیتی در تماس بوده و تنها راهی که قهرمان فصل قبل لیگ برتر به منظور پرداخت رقم 25/30 میلیون یورویی مدنظر بیانکونری در مقابل دارد، فروش رحیم استرلینگ است اما برای وینگر انگلیسی پیشنهاد رضایت بخشی وجود ندارد. اگر بحث معاوضه نیز بین دو باشگاه مطرح شود، یوونتوس گابریل ژسوس را برای ورود به معامله می پسندد اما گواردیولا نمی خواهد مهاجم برزیلی را به فروش برساند. با توجه به پیچیده بودن انتقال رونالدو به جمع سیتیزن ها، یووه متقاعد شده که این بازیکن 36 ساله در تورین خواهد ماند. 
پس از این که رونالدو در تساوی 2-2 یووه مقابل اودینزه در این هفته روی نیمکت ماند، گمانه زنی ها درباره آینده ملی پوش پرتغالی افزایش یافته است. اما طبق گفته منابع ایتالیایی رونالدو درخواست ترک یوونتوس را نکرده است و غول های سری آ هیچ پیشنهادی برای او دریافت نکرده اند. مهاجم سابق منچستریونایتد همچنین قبلا گفته بود که هرگز برای سیتی بازی نخواهد کرد و ماسیمیلیانو آلگری، سرمربی بیانکونری، نیز گفت که رونالدو به او اطمینان داده که در یوونتوس می ماند.
سرمایه های سیتی با فروش چندین بازیکن حاشیه ای و همچنین جمع آوری درصدی از قراردادی که جیدون سانچو را در تابستان امسال از بروسیا دورتموند به منچستریونایتد انتقال داد، افزایش یافته است. گواردیولا تایید کرد که چند بازیکن قبل از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات می خواهند از سیتی جدا شوند و برناردو سیلوا، هافبک سیتیزن ها، بیشترین احتمال جدایی را دارد. هر چند در حال حاضر برای سیلوا که با میلان، بارسلونا و اتلتیکو مادرید ارتباط دارد، هنوز هیچ معامله ای در شرف نهایی شدن نیست.