شناسهٔ خبر: 48748852 - سرویس ورزشی
منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

باید ۱۰۰ میلیون پوند دستمزدها را کاهش می‌دادیم

لاپورتا: زندگی بعد از مسی هم ادامه دارد/ بارسا همیشه خانه اوست

خوان لاپورتا رئیس بارسلونا در کنفرانسی مطبوعاتی در مورد دلایل جدایی لیونل مسی کاپیتان آرژانتینی کاتالان‌ها صحبت کرد.

صاحب‌خبر -
خبرورزشی -

خوان لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا در یک کنفرانس خبری حضور پیدا کرد و در خصوص موضوع رفتن لیونل مسی از بارسا با رسانه‌ها صحبت کرد. او از تمایل قطعی مسی و باشگاه برای ماندن این بازیکن در بارسلونا حرف زد اما از محدودیت‌هایی که در راه ثبت قرارداد وجود داشت به عنوان مانع اصلی این اتفاق یاد کرد. البته از صحبت‌های او می‌شود اینطور برداشت کرد که لاپورتا و باشگاه بارسلونا به خاطر لجبازی و مخالفت با سازمان لیگ اسپانیا در خصوص فروش بخشی از حق پخش تلویزیونی به یک شرکت سرمایه‌گذاری، چنین اقدامی را انجام داده است. اگر بارسا با آن طرح موافقت می‌کرد مبلغی را دریافت می‌کرد که ثبت قرارداد مسی را مجاز می‌کرد اما لاپورتا این کار را ضرری برای ۵۰ سال آینده باشگاه عنوان کرده است. 

نمی‌خواستم بارسا نابود شود

اعداد و ارقام مالی و ضررهای مالی باشگاه بدتر از حد انتظار بود. حجم دستمزدهای پرداختی ما هیچ حاشیه‌ای برای سقف قرارداد باقی نمی‌گذارد. بازی جوانمردانه مالی نیز مانع ورود ما به این مسئله می‌شود. نمی‌توانم تصمیمی بگیرم که ممکن است باعث نابودی باشگاه شود. به نظر من، بارسا مهم‌ترین چیز است.

هیئت مدیره قبلی ضعیف بود

حقوق و دستمزدها ۱۱۰ درصد از درآمد باشگاه را شامل می‌شود. این بدان معناست که ما هیچ حاشیه‌ای نداریم و قوانین لالیگا نیز از طریق بازی جوانمرد مالی اجرا می‌شود. اعداد و ارقام بسیار بدتر از آن چیزی است که به طور رسمی اعلام شده است. همه چیز به بازی جوانمردانه مالی لالیگا مربوط می‌شود. ما نتوانستیم قرارداد مسی را به ثبت برسانیم،هر چند که با او برای تمدید قرارداد توافق کرده بودیم. برای رعایت بازی جوانمردانه مالی لالیگا، بارسلونا مجبور بود با معامله‌ای که به معنای رهن حق پخش تلویزیونی برای نیم قرن است، موافقت کند اما من حاضر نیستم این کار را انجام دهم. تمدید قرارداد مسی ریسک‌های خاصی را به همراه داشت و ما مایل بودیم این ریسک را به جان بخریم اما نمی‌خواهیم باشگاه را در معرض خطر قرار دهیم. هیئت مدیره قبلی بسیار ضعیف عمل کرد. لئو می‌خواست در بارسلونا بماند، ما هم می‌خواستیم او بماند.

زندگی پس از مسی ادامه دارد

خواست مسی این بود که در بارسلونا بماند. در لیگ اسپانیا ما باید به این قانون (سقف دستمزدها) پایبند باشیم، قانونی که باید انعطاف‌پذیرتر باشد. مسی سزاوار همه چیز است، او تمایل خود را برای ماندن در بارسا نشان داد. بابت عدم تمدید قرارداد مسی ناراحت هستم، اما می‌دانم که همه تلاش‌مان را در جهت منافع بارسلونا انجام داده‌ایم. از امروز دوره جدید باشگاه بارسلونا آغاز می‌شود. زندگی پس از مسی جریان دارد.

باید ۱۰۰ میلیون از دستمزدها را کاهش می‌دادیم

نمی‌خواهم امیدهای کاذب ایجاد کنم. لئو پیشنهادهای دیگری نیز دارد. برای ما و همچنین برای مسی محدودیت زمانی وجود داشت. ما ابتدا بر سر عقد قراردادی ۲ ساله و سپس بر سر عقد قراردادی ۵ ساله با لیونل مسی به توافق رسیدیم اما در نهایت ثبت این قرارداد امکان‌پذیر نشد. مسی در بارسلونا تاریخ‌سازی کرد. ما برای رعایت سقف دستمزدها باید رقم ۱۰۰ میلیون یورو از دستمزدها را کاهش می‌دادیم. برای تمدید قرارداد مسی مجبور شدیم حقوق‌ها را کاهش دهیم. ما سعی کردیم با بازیکنان صحبت کنیم اما به هیچ وجه انجام این کار آسان نبود چون قراردادهایی وجود دارد.

دوران پسا مسی

ممفیس دپای، سرخیو آگوئرو و دیگر خریدهای جدید ما به این دلیل اینجا هستند، چون شرایط خاصی را پذیرفته‌اند. ما با انگیزه‌تر از همیشه هستیم. ارائه بازی‌های سطح بالایی از ما خواسته خواهد شد و ما آماده‌ایم تا چالشی را بدون مسی داشته باشیم، بارسا همچنان به شادی ادامه می‌دهد. اطمینان دارم که دوران «پسا مسی» بسیار موفق خواهد بود. ما نمی‌توانیم به خاطر شرایطی که بیماری کووید-۱۹ ایجاد کرده، چیزی که مسی لیاقتش را دارد به او بدهیم. با این شرایط هم نمی‌توانیم ورزشگاه نوکمپ را پُر کنیم. همانطور که گفتم ما هر کاری که می‌توانستیم در محدوده امکانات مالی باشگاه برای تمدید قرارداد مسی انجان دادیم. ما باید تصمیمی در این زمینه می‌گرفتیم و من این تصمیم را گرفتم. به این نتیجه رسیدم که دیگر تلاش‌های‌مان برای تمدید قرارداد لئو کافی نیست. لئو می‌خواست در بارسلونا بماند، برای همین از این اتفاق خوشحال نیست. همه ما می‌خواستیم مسی بماند، بنابراین او اکنون مانند ما غمگین است و با واقعیت روبه‌رو شده است. لیونل هر کجا که برود برایش آرزوی بهترین‌ها را دارم، بارسا همیشه خانه او خواهد بود. لالیگا هم دوست دارد بازیکنی همانند مسی را داشته باشد اما آن‌ها از ما می‌خواهند که قوانین را رعایت کنیم و این منطقی است.