شناسهٔ خبر: 48677571 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

راه اندازی نخستین مرکز کارآموزی گردشگری در کشور

خبرگزاری صداوسیما

برای نخستین بار در کشور

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز چهارمحال و بختیاری، نخستین "مرکز کارآموزی جوار کارگاهی گردشگری" کشور در هتل پارسیان شهرکرد با حضور حمیدزادمهر، مدیر عامل شرکت آموزش، مطالعات و مشاور سیاحتی گردشگران بنیاد مستضعفان کشور راه اندازی شد.


در راستای تحقق تبصره ۲ ماده ۱۱۰ قانون کار جمهوری اسلامی ایران مجوز نخستین مرکز کارآموزی جوار کارگاهی گردشگری مجموعه هتل‌های پارسیان کشور به هتل پارسیان شهرکرد اعطا شد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که تعهد آموزش در صنایع و ایجاد مراکز کارآموزی جوارکارگاهی و بین کارگاهی مربوط به حوزه اداره آموزشگاه‌های آزاد و مشارکت‌های مردمی است، گفت: طبق تفاهم نامه میان رئیس محترم سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و استاندار محترم در سال ۱۳۹۹ و همچنین سند‌های آمایش سرزمین و چشم انداز ۱۴۰۰، این اداره کل بر آن شد تا "مرکز کارآموزی جوار کارگاهی گردشگری" را با مشارکت هتل پارسیان شهرکرد راه اندازی کند.

مدیر عامل شرکت آموزش، مطالعات و مشاور سیاحتی گردشگران بنیاد مستضعفان کشور گفت: این شرکت علاوه بر این که دارای مجموعه‌های متعدد و فعال سیاحتی، مراکز تفریحی و آژانس‌های مسافرتی در سیزده استان است در زمینه حمل و نقل نیز فعالیت می‌کند.


حمید زادمهر افزود: با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوب گردشگری چهار محال و بختیاری می‌توان با تربیت نیروی ماهر در حوزه هتلداری، گردشگری و بوم گردی، زمینه پیشرفت، توسعه و رشد اقتصادی در استان را فراهم ساخت.


با وجود تعداد ۳۸ و ۶۴ عنوان استاندارد شغل و شایستگی به ترتیب در مجموعه‌های هتلداری و گردشگری در مرکزتربیت مربی و پژوهش‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، "مرکز کارآموزی جوار کارگاهی گردشگری" هتل پارسیان شهرکرد در دو رشته گردشگری و هتلداری کارآموز می‌پذیرد.