شناسهٔ خبر: 48672948 - سرویس علمی-فناوری
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

روایتی از روز‌های سخت کرونا در خوزستان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ویروس کرونا با سرعت زیادی در گردش است و خانواده‌ها را گرفتار می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مردانی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در پاندمی باید با مردم شفاف سخن گفت تا از جانشان حفاظت کنند. اتفاقات کرونایی اخیر در کشور و خوزستان بی سابقه است؛ ویروس با سرعت زیادی در گردش است و خانواده‌ها را گرفتار می‌کند. اهمال کنیم آتش کرونای دلتا دامن همه رو خواهد گرفت.

او بیان داشت: سطح رعایت اصول بهداشتی به طور محسوسی کاهش پیدا کرده به همین علت آمار بیماران هر روز اضافه می‌شود و به صورت تصاعدی بالا می‌رود. این روند ادامه پیدا کند ظرفیت درمان قطعا اشباع خواهد شد.

مردانی افزود: کادر بهداشت و درمان متاثر از چندین پیک سنگین متوالی کرونا به شدت خسته و توان جسمی و روانی آن‌ها کاهش یافته است و کرونای دلتا خطرناکتر از آنچه بود که گمان می‌شد، اگر دیروز توصیه میشد بیرون از خانه ماسک بزنید امروز توصیه می‌شود حتی در خانه هم ماسک بزنید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد:اگر دیروز توصیه می‌شد فقط برای کار‌های ضروری بیرون از خانه بروید امروز توصیه می‌شود حتی برای کار‌های ضروری هم از خانه خارج نشوید.

او گفت: استقبال از واکسیناسیون در برخی گروه‌های سنی بسیار پایین است و بعد از گذشت دو هفته فقط ۱۳ درصد از گروه سنی ۴۵ تا ۴۹ سال برای تزریق واکسن مراجعه کرده اند که مشکل بزرگی است.

انتهای پیام/م