شناسهٔ خبر: 48672322 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

۹ تیم راهداری در محورهای ارتباطی کردستان آماده‌باش هستند

سنندج - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: ۹ تیم راهداری برای مواجهه با مخاطرات سیلاب در محورهای ارتباطی استان، در حالت آماده باش هستند.

صاحب‌خبر -

محمدراشد مدرس گرجی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عصر امروز در پی بارشهای رگباری در مناطق مختلف استان، ورودی جاده اصلی دیواندره – سنندج محدوده روستای کوله، دچار سیلاب و گل و لای شد که ۱۵ راهدار در قالب سه اکیپ طی سه ساعت آن را پاکسازی و بازگشایی کردند.

وی اضافه کرد: در کیلومتر ۱۵ تا ۲۰ محور بیجار - زنجان هم وضعیت مشابهی وجود داشت که یک تیم از راهداری بیجار مسیر را بازگشایی کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به اینکه ۲۰۰ متر از این ۲ مسیر زیر سیلاب بود، افزود: اگر چه طول راه ارتباطی درگیر سیل کم بود ولی شدت سیلاب زیاد بود و باعث شد در تردد خودرها اختلال به وجود آید.

مدرس گرجی یادآور شد: بنا بر اعلام هواشناسی، شهرستانهای سنندج، دیواندره و بیجار بیشتر از دیگر مناطق استان در معرض بارشهای رگباری هستند که از رانندگان درخواست می شود تا در تردد در محورهای ارتباطی این شهرستانها، به ویژه طی امشب و فردا احتیاط لازم را داشته باشند.

طول شبکه راه های استان هفت هزار و ۸۳۴ کیلومتر بوده که این میزان شامل ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.