شناسهٔ خبر: 48654839 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش۵۷ درصدی مصرف اینترنت در استان کرمانشاه

خبرگزاری صداوسیما

در ۴ ماهه نخست امسال مصرف اینترنت در استان کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه با بیان اینکه در این مدت ۱۳ درصد مشترکان فعال افزایش یافته است، گفت: در همین مدت ۲هزار و ۷۵۶ تلفن ثابت جدید و ۴۵۵۹ خط adsl جدید نیز واگذار شده است.

قبادیان افزود: ماکزیمم پهنای باند مشترکان خانگی در تیر ماه امسال ۲۱ گیگابایت بر ثانیه بوده است که نسبت به تیر ماه سال گذشته با ۱۳ گیگابایت بر ثانیه با افزایش رو به رو بوده است.

وی همچنین از واگذاری ۲۰۳ مورد فیبر نوری خانگی در سال جاری خبر داد و گفت: امسال در بخش فیبر نوری خانگی تعداد مشترکان ۲۰ درصد افزایش یافته است.

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه اظهار داشت: بیشترین ترافیک مصرفی مشترکان خانگی در تیر ماه امسال ۱۲۹ ترابایت بر ثانیه بوده است که نسبت به رقم تیرماه سال گذشته با ۸۲ ترابایت بر ثانیه شاهد افزایش ۵۷ درصدی بوده ایم.

قبادیان خاطرنشان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا و کاهش رفت و آمد‌ها بسیاری از فعالیت‌ها در بستر فضای مجازی و استفاده از اینترنت انجام می‌شود که همین مسئله موجب شده تا در دو سال گذشته با مصرف دو برابری اینترنت نسبت به سال‌های قبل مواجه شویم.

وی یادآور شد: ۵۷ هزار و ۹۸۸ مشترک فعال در  استان کرمانشاه طی۴ ماهه نخست امسال از خدمات مخابراتی و اینترنتی بهره‌مند شدند.