شناسهٔ خبر: 48654450 - سرویس استانی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مشارکت ۵۰ درصد دانش آموزان خراسان شمالی در سی و نهمین جشنواره فرهنگی و هنری

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان شمالی گفت:قریب به ۵۰ درصد از دانش آموزان استان در سی و نهمین جشنواره فرهنگی و هنری مشارکت داشته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  مهدی مودی مدیرکل آموزش وپرورش خراسان شمالی گفت: کسب ۴۰ رتبه کشوری در جشنواره مسابقات فرهنگی و هنری و ۱۳ رتبه در مسابقات پرسش مهرریاست جمهوری توسط دانش آموزان مایه افتخار و مباهات آموزش و پرورش استان است.

مودی افزود:  آموزش حضوری خواسته ما و بیش از ۹۰ در صد دانش آموزان است و امیدواریم با اتمام واکسیناسیون کلیه همکاران فرهنگی سال جدید تحصیلی را با حضور دانش آموزان در مدارس آغاز کنیم.

بیشتر بخوانید

او اظهار کرد: مشارکت  ۸۶ هزارو ۵۰۰ دانش آموز استان در مرحله آموزشگاهی مسابقات فرهنگی هنری نشان می‌دهد که دانش آموزان ما نسبت به مسایل فرهنگی و هنری بی تفاوت نیستند این بسیار امیدوار کننده است، زیرا حضور در برنامه‌های تربیتی، یادگیری بهتر و موفقیت بیشتر را به دنبال دارد.

محمد عقیقی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: این جشنواره در ۵ بخش بخش ادبی ،هنر‌های دستی و تجسمی  ،آوایی ، بخش نمایشی ، رسانه و فضای مجازی و در سه مقطع ابتدایی متوسطه اول و متوسطه دوم در ۸۰ رشته برگزار می‌شود.

عقیقی افزود: حدود ۱۲۵ اثر برگزیده به دبیرخانه کشوری ارسال شد که تعداد ۴۰ اثر حائز رتبه برتر کشوری شدند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار کرد: همچنین در جشنواره پرسش مهر ۲۱ ریاست جمهوری تعداد ۲۵۷۵۰ اثر در مرحله آموزشگاهی دریافت شد که پس از داوری و ارسال ۱۰۵ اثر به دبیرخانه کشوری تعداد ۱۳ اثر حائز رتبه کشوری شدند.

انتهای پیام/ ر