شناسهٔ خبر: 48654410 - سرویس ورزشی
منبع: ایرنا | لینک خبر

المپیک توکیو؛

بنا: امیدوارم امروز اولین مدال را شکار کنیم

توکیو - ایرنا- سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بعد از صعود «امین میرزازاده» به رده‌بندی وزن ۱۳۰ کیلوگرم در بازی‌های المپیک توکیو ابراز امیدواری کرد که وی بتواند اولین مدال این تیم را کسب کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، محمد بنا بعد از مبارزه امروز (دوشنبه) امین میرزازاده که با پیروزی برابر حریف رومانیایی و صعود به مرحله رده بندی همراه بود، گفت: مبارزه بعدی میرزازاده با «رضا کایالپ»  ترکیه‌ای انجام می‌شود که قهرمان جهان است، بنابراین میرزا زاده مبارزه سختی خواهد داشت.

وی با ابراز امیدواری از اینکه این کشتی گیر فرنگی کار کشورمان بتواند عصر امروز اولین مدال کشتی را در توکیو کسب کند، ادامه داد: میرزازاده روز گذشته حریف کره‌ای که سوم جهان است را شکست داد اما مقابل لوپز شکست خورد، لوپز سه مدال طلای المپیک دارد و چند مدال جهانی و همه به او با خفت می‌بازند.

بنا در مورد قوانین وزن کشی تاکید کرد: روز گذشته ساعت ٩:٣٠ وزن کشی تمام شد و کشتی گیران ما باید ساعت حدود ١١ مبارزه خود را برگزار می کردند. این فاصله زمانی برای کشتی گیری که وزن زیادی کم می‌کند، خیلی کوتاه و کم است چون برای ریکاوری زمان ندارد، هر کاری لازم بود انجام دادیم که علیرضا نجاتی بازگردد اما نشد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی تاکید کرد: بدن او شرایط خوبی نداشت به خصوص اینکه بد غذا هم است به طوری که اگر بوی قهوه به او بخورد، حالش بد می شود. متاسفانه دکتر امیرساسان پزشک تغذیه تیم ملی هر کاری لازم بود انجام داد اما نتوانست نتیجه بگیرد.

وی در مورد اینکه چه زمانی از برنامه وزن کشی به این صورت مطلع شدید؟ گفت: می‌دانستیم که روز اول وزن کشی ساعت ٩ انجام می شود و روز دوم ساعت ٩:١٥ به بعد؛ اما در مجموع فاصله زمانی در مورد علیرضا نجاتی خوب نبود.

تلاش برای کسب مدال برنز المپیک

«امین میرزازاده» فرنگی‌کار وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشورمان بعد از پیروزی برابر  کشتی گیر رومانیایی گفت: برایم خیلی مهم بود که این کشتی را پیروز شوم تا بتوانم در کشتی آخر همه تلاشم را برای کسب مدال برنز  انجام دهم. 

او در پاسخ به اینکه در دیدار رده بندی کار سختی برابر رضا کایالپ دارد، گفت: هر کسی که به المپیک می آید، نمی خواهد خیلی راحت آن را از دست بدهد. من هم همه توانم را می گذارم که دست پر برگردم.

امین میرزاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم «امین میرزازاده» در دور نخست «مین سئوک کیم» دارنده برنز قهرمانی جهان از کره‌جنوبی را ۶ بر صفر شکست داد.  وی در دومین مبارزه به مصاف میهاین لوپز از کوبا (دارنده ۳ طلای المپیک/ ۵ طلا و ۳ نقره قهرمانی جهان/ ۵ طلای پان‌آمریکن) رفت که با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب حریف خود شد.

با توجه به پیروزی لوپز کوبایی برابر  رضا کایالپ از ترکیه (دارنده برنز و نقره المپیک/ ۴ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز قهرمانی جهان) و راهیابی به فینال، میرزازاده به جدول شانس مجدد رفت.

فرنگی‌کار خوزستانی کشورمان امروز (دوشنبه) در جدول شانس مجدد «آلین سیوراریو» از رومانی را ۵ بر یک شکست داد و به دیدار رده‌بندی رفت. او بعد از ظهر امروز برای کسب مدال برنز وزن ۱۳۰ کیلوگرم باید به مصاف «رضا کایالپ» از ترکیه برود. میرزازاده در صورت کسب مدال برنز، نخستین مدال المپیکی کشورمان در سنگین وزن را در المپیک کسب خواهد کرد.