شناسهٔ خبر: 48654393 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ هزار هکتار زمین کشاورزی در ایرانشهر به کشت ذرت اختصاص یافت

زاهدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: امسال حدود ۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت ذرت علوفه‌ای و دانه‌های روغنی اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -

مجید فیاضی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از مجموع این سطح زیر کشت، یکهزار هکتار به کشت ذرت دانه‌ای و یک‌هزار هکتار به کشت ذرت علوفه‌ای اختصاص می‌یابد. 

وی متوسط برداشت ذرت علوفه‌ای در هر هکتار را ۴۵ تا ۵۰ تن و ذرت دانه‌ای را پنج تا ۶ تن ذکر کرد و افزود: ذرت علوفه‌ای برای مصارف دامی و ذرت دانه‌ای برای طیور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر دوره کاشت تا برداشت ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای را در این شهرستان ۱۲۰ روز عنوان کرد و گفت: برداشت این محصول از آذرماه آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: بیش‌از ۹۰۰ نفر در کار کاشت و برداشت ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای در سطح شهرستان ایرانشهر فعالیت می‌کنند.

فیاضی افزود: کشت ذرت علوفه‌ای و ذرت دانه‌ای در شهرستان ایرانشهر در پی اتمام عملیات برداشت محصول گندم و آماده سازی زمین‌های کشاورزی منطقه صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کشت ذرت از نیمه دوم مرداد ماه در ایرانشهر آغاز و تا اواسط مهرماه ادامه دارد گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۶ هزار تن محصول ذرت دانه‌ای و ۵٠ هزار تن محصول ذرت علوفه‌ای امسال در این شهرستان تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر با اشاره به تبعات خشکسالی و کم‌آبی، توسعه کشت محصول ذرت به روش نشایی و استفاده از نوار «تیپ» را از جمله سیاست‌ها و اهداف وزارت جهاد کشاورزی در شهرستان ایرانشهر برشمرد.

وی تأکید کرد: کشاورزانی که بخواهند در سال آتی نسبت به کاشت ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای اقدام کنند باید علاوه‌بر توسعه کاشت نشایی نسبت به تجهیز مزارع به آبیاری نوین(تیپ) از هم‌اکنون اقدام کنند.