شناسهٔ خبر: 48654359 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان:

کمبود واکسن کرونا در آذربایجان غربی نداریم

المیرا عسگری زاده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: هیچ محدودیت و کاستی در خصوص واکسن و محل واکسیناسیون در استان نداریم.

صاحب‌خبر -

جواد آقازاده در گفت و گو با ایسنا افزود: با افزایش تعداد مراکز تجمیعی و مراکز سیار از ازدحام در مراکز واکسیناسیون کرونا ممانعت می شود و محدودیت و کاستی در خصوص واکسن و محل واکسیناسیون در استان نداریم.

وی  در خصوص برنامه واکسیناسیون گفت: در حدود ۸۰ درصد گروه های هدف دوز اول را دریافت کرده اند ولی مراجعات برای دریافت دوز دوم کمتر است.

وی با اشاره به استقبال کم از دریافت دوز دوم واکسن کرونا توسط مردم استان تاکید کرد: تزریق یک دوز واکسن کرونا ایمنی کامل در برابر بیماری را ایجاد نمی کند و باید افرادی که دوز اول را دریافت کردند حتما دوز دوم را نیز دریافت کنند.

دکتر آقازاده در ادامه افزود: در ارومیه برای سنین ۵۵ سال به بالا تزریق واکسن کرونا انجام می شود و در روستاها به کمک اطلاعات در دسترس با همکاری بهورزان و مراکز جامع روستایی افراد ۵۰ سال به بالا واکسینه می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان در خصوص افراد بالای ۶۰ سال که تاکنون برای واکسینه شدن مراجعه نکردند نیز گفت: ثبت نام در سامانه موجب تسهیل در امر واکسیناسیون می شود با این وجود نفرات جا مانده از زمان مقرر واکسیناسیون نیز واکسینه می شوند.

وی در خصوص واکسیناسیون گروه های صنفی و معلمین ، پرسنل ستادی (آموزش پرورش، مدارس، دانشگاه ها)، اساتید دانشگاه ها و پرسنل آموزشی در سطح استان نیز افزود : تمام تمهیدات لازم در خصوص محل تزریق واکسن کرونا با همکاری مراکز دانشگاه آزاد، غیرانتفاعی، دانشگاه ارومیه و مدارس انجام شده است.

آقازاده در ادامه گفت: واکسیناسیون سایر مشاغل و خبرنگاران معرفی شده از طرف اداره ارشاد از شنبه هفته جاری شروع شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان نیز افزود:طبق آخرین آمار ۱۰۹۰مورد بیمار سندرم حاد تنفسی در بخش های کرونایی استان بستری هستند که از این تعداد ۴۷۱ مورد مشکوک و مابقی قطعی هستند.

وی با اشاره به ثبت ۶۶۴ مورد ابتلای جدید در استان افزود: تعداد مبتلایان در استان به ۱۹۵ هزار و ۴۷۰ مورد رسید. 

آقازاده با اشاره به آمار واکسیناسیون در استان نیز گفت: تاکنون ۳۸۱ هزار و ۸۳۰ نفر در برابر کرونا واکسینه شدند.

انتهای پیام