شناسهٔ خبر: 48654257 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

/جهاد دانشگاهی، نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی/

فرماندار بیجار: جهاددانشگاهی پلی میان صنعت و دانشگاه است

احسان رنجبر

فرماندار بیجار با اشاره به اقتصاد دانش بنیان به عنوان راهی برای توسعه، جهاددانشگاهی را پلی میان جامعه، صنعت و دانشگاه قلمداد کرد.

صاحب‌خبر -

علی‌اکبر ورمقانی فرماندار بیجار دوشنبه(۱۱ مرداد ماه) در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به فعالیت‌های مختلف و چشمگیر پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و اشتغال در جهاددانشگاهی به عنوان نهادی برخاسته از انقلاب اسلامی، اظهار کرد: یکی از مسیرهای توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش یا به عبارتی اقتصاد دانش‌ بنیان است که جهاددانشگاهی به خوبی وارد این حوزه شده است.

وی افزود: جهاددانشگاهی پلی میان جامعه، صنعت و دانشگاه است و همین مهم عامل توسعه و نجات کشور در برابر تحریم‌های ظالمانه است؛ بنابراین نیاز است که پویایی و توان جهاددانشگاهی متناسب با سرعت روزافزون رشد علم صورت گیرد تا تهدید را به فرصت تبدیل کند.

ورمقانی ضمن اشاره به تربیت نیروی توانمند از سوی جهاددانشگاهی، بیان کرد: این نهاد در نهادینه کردن فرهنگ و مدیریت جهادی بسیار موفق عمل کرده است و پیشرفت هر کدام از این نیروها در بخش‌های مختلف می‌تواند منشا خیر و برکت و الگویی برای رفع موانع باشد.

وی جهاددانشگاهی را مصداق بارز عبارت "خواستن توانستن است" خواند و افزود: این نهاد ثابت کرد که اگر بخواهیم کاری انجام دهیم توان انجام آن کار را برای پیشرفت کشور داریم؛ ضمنا جهاد دانشگاهی با توجه به ماموریت‌ها و توانمندی‌هایی که دارد می‌تواند در تحقق شعار سال و رفع موانع تولید اثربخش باشد.

فرماندار بیجار در پایان با ابراز رضایت از فعالیت جهاددانشگاهی بیجار، عنوان کرد: این نهاد در شهرستان بیجار با مدیریت خوب توانسته با ادارات همکاری و هم‌افزایی مناسبی داشته باشد و در انجام وظایف جزو ادارات موفق شهرستان محسوب می‌شود.

انتهای پیام