شناسهٔ خبر: 48654041 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

ثبت ۴۱ هزار میلیارد درخواست سرمایه‌گذاری در کرمانشاه

فاطمه کمانی

به گفته مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه، در چهار ماهه امسال بیش از ۴۱ هزار میلیارد ریال درخواست سرمایه‌گذاری در استان به ثبت رسیده است.

صاحب‌خبر -

فرید خلیلی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۱۰۹۰ درخواست سرمایه‌گذاری در کرمانشاه داشته ایم، افزود: رقم اعتبار این طرح‌ها بیش از ۴۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: در صورت تحقق همه این سرمایه‌گذاری‌ها، برای بیش از ۱۵ هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.

مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه بیشترین سهم درخواست سرمایه‌گذاری در استان را مربوط به بخش صنعت با ۵۱ درصد دانست و یادآور شد: سهم سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی ۴۴ درصد و بخش خدمات و زیرساخت پنج درصد است.

خلیلی با بیان اینکه نزدیک به ۲۰ درصد از این درخواست‌ها به دلایل مختلف از جمله مشکلات تامین آب رد شده، از صدور مجوز نهایی برای حدود ۸۷۰ درخواست خبر داد.

وی اضافه کرد: میزان سرمایه‌گذاری طرح‌هایی که برای آنها مجوز صادر شده بیش از ۳۳ هزار میلیارد ریال با اشتغالزایی بیش از ۱۲ هزار نفر است.

معاون اقتصادی اداره کل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه، از ثبت ۳۲۸۵ درخواست سرمایه‌گذاری در سامانه پنجره واحد استان در سال ۱۳۹۹ هم یاد کرد و افزود: میزان سرمایه‌گذاری این درخواست‌ها حدود ۹۵هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی آنها ۳۸ هزار نفر است.

انتهای پیام