شناسهٔ خبر: 48451836 - سرویس سیاسی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انتقاد شدید سناتور آمریکایی از بی عدالتی در این کشور

برنی سندرز از افزایش فقر و نابرابری و ناتوانی دولت در حمایت از مردم آمریکا انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برنی سندرز، سناتور ترقی خواه آمریکایی از شرایط اسفناک این کشور انتقاد کرد.

بر این اساس، سندرز در حساب توئیتری خود نوشت: بدهی درمانی، اعمال کسورات بیمه، عدم پرداخت هزینه مرخصی زایمان و خانواده، پرداخت نکردن حقوق در زمان مرخصی استعلاجی، عدم پرداخت حقوق در زمان تعطیلات، فقدان توان پرداخت هزینه‌های مراقبت از کودکان و پرداخت نکردن مالیات از سوی میلیاردر‌ها در کشور‌های پیشرفته جهان امری غیر معمول تلقی می‌شوند. زمان آن رسیده که همه این موارد در آمریکا هم به امری غیرعادی تبدیل شود.

پیش از این برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت در پیامی توییتری با اشاره به اوضاع اقتصادی آمریکا در شرایط شیوع ویروس کرونا نوشت ۲۲ میلیون آمریکایی غذای کافی برای خوردن ندارند.

وی در این در پیام توییتری از افزایش فقر و بیکاری در آمریکا انتقاد کرده بود. بر اساس آمار رسمی منتشر شده، ۱۴۰ میلیون آمریکایی جزو اقشار کم درآمد حساب شده و ۹۲ میلیون نفر نمی‌توانند هزینه‌های خدمات درمانی را بپردازند. همچنین۵۰ میلیون آمریکایی قادر به تامین غذای خود نبوده و ۴۰ میلیون نفر نیر با خطر بی خانمان شدن مواجه هستند. این آمار تایید می‌کند که ۶۵۰ میلیاردر آمریکایی از زمان همه گیری کرونا بیش از یک تریلیون دلار ثروتمندتر شده‌اند.

انتهای پیام/