شناسهٔ خبر: 47952196 - سرویس سیاسی
منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

یک حقوقدان

تامین امنیت شهروندان به عهده دولت انگلستان بوده است

احمدی خاطر نشان کرد :سال هاست تلاش می‌کنند با مخدوش جلوه دادن فضای دموکراسی ایران با برچسب هایی مثل ترس از نخوردن مهر انتخابات در شناسنامه، کوپن عدم تعلق یارانه، حضور مردم در انتخابات یا راهپیمای ها به عنوان یک حق مدنی مخدوش نخ نما شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، نعمت احمدی با اشاره به  مخدوش کردن حق رای هموطنان ایرانی در انتخابات در کشورهای خارجی گفت: نه تنها انتخابات که یک حق مدنی است ،بلکه هر گونه تعرض به مردم در همه جای دنیا جرم تلقی می شود.

وی افزود: تامین امنیت در ایران و همه کشورها به عهده دولت‌ها قرار دارد و بی برنامه گی یک اپوزوسیون بازنشسته نباید باعث آزار و اذیت شهروندان  می شد.

 احمدی خاطر نشان کرد :سال هاست تلاش می‌کنند با مخدوش جلوه دادن فضای دموکراسی ایران با برچسب هایی مثل ترس از نخوردن مهر انتخابات در شناسنامه، کوپن عدم تعلق یارانه، حضور مردم در انتخابات یا راهپیمای ها  به عنوان یک حق مدنی مخدوش نخ نما شده است.

این استاد دانشگاه همچنین در ادامه گفت: فارغ از این که مزاحمت برای شهروندان  درچه کشوری رخ داده است، وظیفه آن دولت بوده تا امنیت شهروندان را برای اجرای یک حق مدنی فراهم کند ،به همین دلیل سفیر انگلستان به وزارت امور خارجۀ ایران احضار و مراتب انتقاد دولت جمهوری اسلامی ایران  ابلاغ شد.

احمدی خاطرنشان کرد :بی اخلاقی صورت گرفته که با تحریک عده‌ای اپوزیسیون فریز شده در کشور انگلستان صورت گرفت بیش از آنکه بخواهد برای تحریم انتخابات ایران اثرگذار باشد چهره این اپوزیسیون را در میان ایرانیان و در خارج از مرزهای ایران  منفورتر کرد.