شناسهٔ خبر: 47843711 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

ظهور و بروز اراده ملی؛

حماسه حضور دیار سردار سلیمانی در آغاز انقلاب سوم

 کرمان - ایرنا - مردم دیار سردار سلیمانی از آغاز صبح امروز ۲۸ خردادماه با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رای حماسه‌ای دیگر در آغاز انقلاب سوم خلق کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اینجا کرمان، پایتخت شهدای مقاومت، سرزمین مقاومت و ایثار و صبوری، امروز باز شاهد جهادی دیگر است، جهاد برای حریت و به ارمغان آوردن فردایی بهتر برای بچه‌های این سرزمین.

اینجا همه بار دیگر فرمان رهبری را لبیک گفته و با شور و شوقی عجیب قدم در راه جهاد با دشمنان نهاده‌اند تا تبلیغات اغواگرانه آنان را خنثی کنند.

امروز ۲۸ خرداد روز حماسه تاریخی ملت بزرگ ایران است که با تنی خسته از شرایط اقتصادی به فردای روشن این سرزمین امید دارند.

کرمانی‌ها از ابتدای صبح امروز با صف‌های طولانی در جوار مزار حاج قاسم برای شرکت در انتخابات آمده‌اند تا نسبت به این شهید والامقام ادای دین کنند و حماسه باشکوه دیگری را خلق کنند.

امروز زمان لبیک گفتن به خون سپهبد شهید سلیمانی است

برادر سردار دلها با تاکید بر حضور و مشارکت مردم در انتخابات خطاب به دوستداران حاج قاسم گفت: امروز زمان لبیک گفتن به خون سپهبد شهید سلیمانی است.

حسین سلیمانی روز جمعه در حاشیه انداختن رای خود به صندوق ضمن فرستادن سلام و درود به روح امام خمینی (ره)، شهدا، رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران افزود: دشمن سعی دارد با وارد کردن فشارهای سیاسی، مردم را با تبلیغاتی منفی از حضور در صحنه انتخابات دلسرد و مایوس کند.

وی با تاکید بر اینکه امروز کشور ایران در شرایط حساسی قرار دارد تصریح کرد: دشمنان ایران اسلامی در کمین نشسته اند و می خواهند با فشارهای تبلیغاتی مردم را از حضور در صحنه دلسرد کنند تا به اهداف شوم خود برسند.

سلیمانی تاکید کرد: در این شرایط حساس بر همه ما تکلیف است که با لبیک گفتن به رهبر معظم انقلاب اسلامی و خون شهدا با هم، هم پیمان شویم و در انتخابات شرکت کنیم. 

برادر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: مردم با حضور خود در پای صندوق های رای می توانند پشتوانه ای برای نظام جمهوری اسلامی ایران در این شرایط حساس باشند. 

وی با بیان اینکه دوستداران حاج قاسم، اکنون زمان لبیک گفتن به خون سردار سلیمانی است گفت: نگاه شهدا به انتخاب ما است. 

سلیمانی به نقل سردار دلها اظهار داشت: شهید سلیمانی فرمودند "والله گم نشدن در راه، دو کلمه است، اول ارادت ما نسبت به انقلاب و نظام و دوم حرارت ما نسبت به رهبر معظم انقلاب اسلامی است. 

وی گفت: همه ما باید تلاش کنیم و حضور گسترده ای در انتخابات داشته باشیم تا روح شهدا را راضی نگه داریم و لبیک واقعی را به رهبر معظم انقلاب اسلامی بگوییم.

برادر سپهبد شهید سلیمانی تصریح کرد: حضور مردم در پای صندوق های رای، مشت محکمی است به دهان یاوه گویان شرق و غرب و دشمنانی است که با ترفندهای خود برای این آب و خاک نقشه ها دارند.

وی تاکید کرد: من و تمام خانواده سپهبد شهید سلیمانی امروز در پای صندوق ها حضور خواهیم داشت.

ساعات اولیه امروز ۶۰ هزارنفر در استان کرمان رای دادند

استاندار کرمان گفت: از زمان آغاز رای گیری تا ساعت ۹:۳۰ دقیقه امروز ۲۸ خردادماه ۶۰ هزار نفر در سطح استان کرمان آرای خود را به صندوق ها انداخته اند.

علی زینی وند در حاشیه ستاد انتخابات استان با اشاره به حضور گسترده مردم استان کرمان در انتخابات افزود: آمار بسیار خوبی از حضور و مشارکت مردم در انتخابات وجود دارد.

وی با اشاره به این مطلب که ۲ هزار و ۸۴۲ شعبه در استان کرمان آماده اخذ آرای مردم هستند، عنوان کرد:تاکنون مشکل خاصی در روند برگزاری انتخابات مشاهده نشده است.

استاندار کرمان یادآور شد: مسئولان به صورت لحظه ای وضعیت شعب را رسیدگی می کنند و در صورتی که کار در جایی با اخلال یا کندی مواجه شود، به فرمانداران تذکرات لازم ارائه می شود.

زینی وند یادآور شد: نگرانی از نظر کمبود تعرفه در استان کرمان وجود ندارد و تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است.

تعداد واجدین شرایط رای در انتخابات ۱۴۰۰ کرمان ۲ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۵۷۲ نفر، تعداد شعب اخذ رأی ۲ هزار ۸۴۲ نفر و رای اولی ها ۵۵ هزار و ۶۲۶ نفر اعلام شده است.