شناسهٔ خبر: 47834785 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان:

مشارکت در انتخابات قدرت سیاسی در عرصه بین الملل را به همراه دارد

اصفهان-ایرنا- فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان گفت:حضور مردم پای صندوق های رای عامل افزایش قدرت سیاسی و چانه زنی در عرصه های بین المللی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،به نقل از روابط عمومی نهاجا،امیر سرتیپ دوم سعید فتاح در همایش آگاه سازی سیاسی بصیرتی در جمع فرماندهان و کارکنان پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان اظهار داشت: از اثرات حضور گسترده  ما در پای صندوق‌های رای افزایش قدرت سیاسی و افزایش قدرت چانه زنی دیپلمات‌ها و سیاستمداران ایرانی در عرصه های بین المللی است.

وی افزود: یکی از دلایل اهمیت انتخابات این دوره، پیروزی محور مقاومت در جنگ ۱۲روزه در فلسطین اشغالی است که جوانان فلسطینی نشان دادند در مقابل دشمن تا دندان مسلح چه توانایی‌هایی دارند و این امر بدون حمایت و کمک ایران ممکن نبود و همچنین پیروزی مبارزان یمنی با دستان خالی در مقابل قدرت های جهانی و پیروزی های محور مقاومت در عراق که تمامی این موارد نشان از قدرت روزافزون ایران در منطقه دارد.

فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان تصریح کرد: اکنون ما در دهه پنجم انقلاب هستیم و نسل جدیدی زمام امور کشور را در دست گرفته اند که به جوانان باور دارند و به فرموده  مقام معظم رهبری کشور ما اکنون در یک پیچ بزرگ تاریخی قرار دارد و همین امر اهمیت انتخابات این دوره را چندین برابر می‌کند .

وی ادامه داد: از دیگر اثرات حضور گسترده ما در پای صندوق های رای افزایش قدرت سیاسی و همچنین افزایش قدرت چانه زنی دیپلمات‌ها و سیاستمداران ایرانی در عرصه های بین المللی است.

فتاح گفت: باید بدانیم که امروز کشورهای دوست و دشمن نگاهشان به انتخابات ایران است و مردم ما باید علی رغم تمام مشکلات و سختی‌ها روز جمعه مثل همیشه دشمن را ناامید کنند و با حضور پرشور و گسترده در پای صندوق های رای مشت محکمی در دهان استکبار جهانی بزنند.

در ادامه این همایش حجت الاسلام سبحانی رییس عقیدتی سیاسی این پایگاه گفت: ما امروز در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم و امیدواریم که همه شما عزیزان در این ایام ویژه با حضور گسترده در پای صندوق‌های رای فرد اصلح را به عنوان رییس جمهوری کشور انتخاب کنید و از خداوند بزرگ کمک می‌خواهیم که در این راه ما را یاری کند.

وی تصریح کرد: همه شما با مشاهده مناظرات انتخاباتی نقاط قوت و ضعف نامزدهای ریاست جمهوری را شناسایی و با توجه به معیارهای مقام معظم رهبری کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کرده اید و با توجه به دشمنی کشورهای استکبار جهانی با این نظام و کشور باید فردی را انتخاب کنیم که هدف او امنیت کشور و پیشرفت آن در همه زمینه‌ها باشیم.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.
شمار واجدان شرایط رای دادن در استان اصفهان در انتخابات پیشِ‌رو سه میلیون و ۶۳۴ هزار و ۱۱۴ نفر است که یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۵۲۶ نفر از این رقم مربوط به شهرستان اصفهان است.
۷۹ هزار و ۳۳۰ هزار نفر از این رقم رای اولی خواهند بود که ۳۳ هزار و ۶۴۷ نفرشان مربوط به شهرستان اصفهان هستند.
تعداد کل شُعبه‌های اخذ رای در استان اصفهان سه هزار و ۴۶۷ شُعبه است که از این تعداد سه هزار و ۱۰۷ شُعبه بصورت ثابت و ۲۶۰ شُعبه بصورت سیار فعالیت می‌کنند.
۲ هزار و ۴۵۶ شُعبه شهری و  یک هزار و ۱۱ شُعبه روستایی در استان اصفهان وجود دارد.
انتخابات شوراهای شهر از ۵۹۱ کُرسی اصلی برخوردار است که ۲ هزار و ۳۵۷ نفر برای کسب آنها رقابت می‌کنند.

در شوراهای روستای استان نیز سه هزار و ۱۲۴ کُرسی اصلی وجود دارد که پنج هزار و ۹۹۳ نفر در رقابت نهایی برای کسب آنها حضور دارند.

 استان اصفهان با ۲۴ شهرستان، ۱۱۱ شهر، ۵۲ بخش و ۱۳۲ دهستان، پنج میلیون و ۳۸۶ هزار نفر جمعیت دارد.