شناسهٔ خبر: 47834772 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی:

۷۱ درصد جمعیت آذربایجان غربی واجد شرایط رای دادن هستند

ارومیه – رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: ۲ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۲۷۷ نفر از مردم استان شامل ۷۱ درصد جمعیت واجد شرایط رأی دادن در انتخابات ۲۸ خرداد امسال هستند.

صاحب‌خبر -

علی مصطفوی در خصوص آخرین روند برگزاری انتخابات امروز ۲۸ خردادماه در استان افزود: بر اساس آمار اعلامی ثبت احوال، سه میلیون و ۴۳۵ هزار و ۷۰۳ نفر ساکن شهرها و روستاهای آذربایجان غربی هستند که از این تعداد، ۷۱ درصد واجد شرایط شرکت در انتخابات آتی هستند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت :۶۴ هزار و ۹۵۱ نفر رأی اولی در استان واجد شرایط رأی دادن بوده و برای نخستین بار می‌توانند در انتخابات حضور یابند.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۹۵ صندوق در استان برای اخذ رأی مردم امروز ۲۸ خردادماه جاری پیش‌بینی شده است، ادامه داد: از این تعداد، یک هزار و ۸۷۴ صندوق ثابت و ۹۲۱ صندوق سیار است که آرای مردم را در اقصی نقاط استان جمع آوری می‌کنند.

۶۰ هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات در آذربایجان غربی هستند

مصطفوی با اشاره به اینکه از این تعداد، یک هزار و ۲۱۰ صندوق ویژه شهری و یک هزار و ۵۸۵ صندوق نیز روستایی است، ادامه داد: ۶۰ هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات را در این استان برگزار می‌کنند.

مصطفوی گفت: یک هزار و ۵۷۷ نفر کاندیدای شورای اسلامی در شهرهای آذربایجان غربی تأیید صلاحیت شده که با توجه به این آمار، برای هر کرسی شهری به طور متوسط ۶ نفر رقابت می‌کنند.

وی افزود: از تعداد ثبت نام کنندگان در روستاها نیز ۱۱ هزار و ۱۲۲ نفر تأیید صلاحیت شده و در ۲ هزار و ۷۱ روستا انتخابات برگزار خواهد شد که برای هر کرسی شورای اسلامی روستایی نیز به طور متوسط ۱.۷ نفر رقابت می‌کنند.

وی از اتخاذ تدابیر لازم برای صیانت از سلامت رأی دهندگان در شعب اخذ رأی خبر داد و اضافه کرد: با عنایت خداوند متعال و ایثارگری نیروهای امینتی و نظامی و انتظامی امنیت کامل در استان برقرار است و برای تأمین سلامت مردم تدابیر لازم اتخاذ شده است.

رابط بهداشتی در پای صندوق‌های رأی حاضر هستند

مصطفوی با اشاره به شرایط کرونایی حاکم بر جامعه، عنوان کرد: برای هر شعبه یک رابط بهداشتی در نظر گرفته‌شده تا در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

وی افزود: همچنین کلیه اقلام و امکانات بهداشتی لازم از جمله ماسک و مواد ضدعفونی کننده و تدابیر لازم برای رعایت فاصله اجتماعی پیش بینی شده است تا هیچ تهدیدی از بابت ابتلاء به کرونا هم استانی‌ها را تهدید نکند.

مصطفوی با اشاره به اینکه زمان اخذ رأی از ساعت ۷ صبح خواهد بود گفت: بهتر است هم استانی‌ها در ساعات اولیه به شعب اخذ رأی مراجعه کنند چرا که در ساعات بعد از ظهر تراکم جمعیت افزایش می‌یابد و احتمال ابتلاء به کرونا و زمان انتظار برای رأی دادن افزایش می‌یابد.

۲۸ خردادماه جاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستاها در سراسر کشور برگزار می‌شود.