شناسهٔ خبر: 47828413 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

با فرمان ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری صورت گرفت

تلاش برای تحول بخش سلامت با بهره برداری از ۱۰۷۷ تخت بیمارستانی

استان‌ها- ایرنا - هفتاد و سومین برنامه افتتاح طرح های ملی با دستور ویدیوکنفرانسی رییس جمهوری که امروز (پنجشنبه) به پروژه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شهرداری تهران اختصاص داشت، در ۵ استان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

استان های تهران، گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و قم میزبان امروز برنامه ای بودند که از ابتدای سال ۹۹ هر پنجشنبه با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری برگزار می شود و تداوم توسعه متوازن کشور را برغم تحریم های ظالمانه خارجی و شیوع ویروس کرونا به رخ جهان می کشد.

برنامه‌ امروز به افتتاح پروژه‌های وزارت بهداشت با عنوان #هر_خانه_یک_پایگاه_سلامت و همچنین شهرداری تهران اختصاص داشت و با  سرمایه‌گذاری ۳۲۱۴ میلیارد تومان، زمینه اشتغال را برای ۲ هزار و ۶۸۰  نفر فراهم کرده و نشانگر تحول در بخش سلامت کشور است.

تحولی که به بیان رییس جمهوری، در هیچ برهه‌ای در تاریخ ایران از نظر مکان، بیمارستان، تخت و تجهیزات، بهسازی و نوسازی در مجموع ایجاد نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم افتتاح طرح ها با بیان اینکه در طول یک سال گذشته ۱۴ هزار تخت بیمارستانی به بهره‌برداری رسیده است، و این موضوع در تاریخ کشور بی‌سابقه است، تاکید کرد: به همه دست‌اندرکاران می‌گویم که از تبلیغات ناروا نرنجند و از حرف‌های بی‌اساس نگران نباشند؛ دروغ‌ها را باد می‌برد ولی بیمارستان، تخت، پزشک و درمان می‌ماند و مردم در طول سال های آینده شاهد آثار این هشت سال خواهند بود.

تلاش برای تحول بخش سلامت با بهره برداری از ۱۰۷۷ تخت بیمارستانی

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز که در آیین بهره برداری از بیمارستان تکاب در آذربایجان غربی سخن می گفت، از کاهش ۶۵درصدی پرداختی از جیب مردم در طول مدت فعالیت دولت تدبیر و امید با وجود تحریم ها و شرایط کرونایی خبر داد که می تواند از مصادیق تحول قابل توجه در بخش سلامت کشور باشد.

ایرج حریرچی ابراز امیدواری کرد که این پرداختی از جیب مردم در دولت آینده به ۲۵ درصد نیز کاهش پیدا کند. وی با بیان اقدامات گسترده دولت طی هشت سال اخیر در حوزه سلامت اظهار داشت: در طول این مدت میزان تخت های افتتاح شده و ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی در مناطقی از کشور که اقوام و اقلیت های مذهبی زندگی می کنند، بیشتر از مناطق مرکزی کشور بوده است.

وی  ادامه داد: در همین راستا در آذربایجان غربی نیز که هشت سال قبل به ازای هر هزار نفر، تنها ۹ دهم تخت بیمارستانی وجود داشت این میزان هم اکنون به ۱.۶ تخت به ازای هر هزار نفر رسیده است که تا پایان سال به ۱.۷ تخت نیز خواهد رسید که نزدیک به متوسط کشوری است.

در برنامه افتتاح امروز، علاوه بر گشایش دو ایستگاه مترو تهران، یک هزار و ۷۷ تخت بیمارستانی در بیمارستان فیروزآبادی شهرری،  بیمارستان جایگزین لنگرود،  بیمارستان آذرشهر، بیمارستان تکاب و بیمارستان بخش خصوصی مادر قم به بهره برداری رسید.

تهران/ افتتاح بیمارستان ٣٢٩ تختخوابی فیروزآبادی شهرری

تلاش برای تحول بخش سلامت با بهره برداری از ۱۰۷۷ تخت بیمارستانی

این بیمارستان پس از ۲ دهه عملیات عمرانی و تجهیز امروز همزمان با دهه کرامت به به فرمان ویدیوکنفرانسی رییس جمهوری به بهره برداری رسید و در مراسم گشایش آن انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، سیدکامل تقی نژاد معاون توسعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان حضور داشتند.

حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرستان ری در این مراسم اظهار داشت: بیمارستان فیروزآبادی دارای ۳۲۹ تخت بستری و ۱۵ تخت جراحی تخصصی است و  با اعتبار ۹۸۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی، اعتبارات ملی و فرمانداری شهرستان ری احداث و تجهیز شده است.

وی اضافه کرد: بیمارستان فیروزآبادی به عنوان پیشرفته ترین بیمارستان جنوب تهران از امروز انواع خدمات درمانی را به ساکنان شهرستان ری و سایر مناطق جنوبی تهران می دهد.

توکلی با بیان اینکه ساختمان جدید بیمارستان فیروزآبادی در داخل محوطه همان بیمارستان قدیمی فیروزآبادی در شهرری احداث شده است، افزود: احداث این بیمارستان که هم جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری به شهرستان ری و هم یکی از خواسته مهم مردم جنوب تهران بود نقش به سزایی در افزایش سرانه بهداشت و درمان ری خواهد داشت.

امروز در تهران همچنین  ۲ ایستگاه مترو شهرک آزمایش و مدافعان سلامت در خطوط ۶ و ۷ در ارتباط ویدئو کنفرانسی با رییس جمهوری افتتاح شد.

به گفته علی امام مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، با افتتاح این ۲ ایستگاه تعداد ایستگاه های فعال ناوگان مترو تهران و حومه به ۱۴۱ ایستگاه رسید.

وی ادامه داد: بدنبال پیشنهاد جامعه پزشکی و شهرداری تهران و نیز تائید شورای اسلامی پایتخت، ایستگاه مترو باقرخان در خط ۷ به پاس زحمات کادر بهداشت و درمان در دوران شیوع بیماری کرونا به ایستگاه مدافعان سلامت تغییر نام داد.

امام ادامه داد: با افتتاح ایستگاه شهرک آزمایش، ‌شهروندان ساکن محله کوی نصر و شهرک آزمایش با استفاده از شبکه حمل و نقل ریلی زیرزمینی، دسترسی آسانی به محدوده مرکزی و جنوب شهر (از جمله بازار تهران) پیدا کردند.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه تاکید کرد: ایستگاه باقرخان با قرار داشتن در محدوده خیابان های ستارخان و باقرخان، بزرگراه های شهید چمران و شهید نواب صفوی و تونل توحید، به طور قطع طیف وسیعی از مسافران را جذب خود می کند.

وی یادآور شد: عملیات اجرایی احداث هر ۲ ایستگاه شهرک آزمایش و باقرخان از سال ۱۳۹۴ آغاز شده بود که بهار امسال به طور همزمان شاهد بهره برداری از آنها هستیم.

آذربایجان غربی/ بیمارستان ۹۶ تختخوابی مهر شهرستان تکاب

تلاش برای تحول بخش سلامت با بهره برداری از ۱۰۷۷ تخت بیمارستانی

بیمارستان ۹۶ تختخوابی مهر در شهرستان تکاب در جنوب آذربایجان غربی از دیگر طرح های افتتاح شده امروز است که به کارفرمایی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی و با هزینه ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی احداث شده است.

آیین بهره برداری از این بیمارستان با حضور « محمدمهدی شهریاری» استاندار آذربایجان غربی، «ایرج حریرچی» معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، «حسن همتی» نماینده مردم ، فرماندار و جمعی از مسوولان محلی در شهرستان تکاب در سی و یکمین آیین پویش ره سلامت از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گفته جواد آقازاده رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی،  بیمارستان ۹۶ تختخوابی مهر تکاب، ۹ هزار و ۳۳۷ مترمربع زیربنا دارد و شامل بخش‌های بستری، جراحی، اورژانس، تصویربرداری، مراقبت‌های ویژه، آزمایشگاه و درمانگاه است.

وی اضافه کرد: عملیات احداث این بیمارستان که در سال ۱۳۸۷ آغاز شده است در دولت تدبیر و امید شتاب گرفته و  طی ۲ سال اخیر تکمیل و آماده بهره برداری شد.

آذربایجان شرقی/ بیمارستان ۹۶ تختخوابی آذرشهر

برای ساخت این بیمارستان که امروز به فرمان رییس جمهوری افتتاح شد، ۲۰۰ میلیارد تومان و برای تجهیز آن ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گفته محمدحسین صومی رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ، در  دولت تدبیر و امید  بیش از یک هزار پروژه در بخش بهداشت و درمان آذربایجان شرقی، اجرا شده و یا در حال اجراست.

وی با بیان اینکه هم اکنون در تمامی شهرستان های استان بخش دیالیز احداث و راه اندازی شده است، اظهار داشت: احداث بزرگترین بخش دیالیز خاورمیانه در تبریز با ۱۲۲ تخت، احداث بزرگترین اورژانس کشور در بیمارستان امام رضا(ع)، سه برابر شدن بخش های ویژه، راه اندازی مجهزترین بخش های مربوط به رادیوتراپی، شیمی درمانی، مسمومیت و پیوند و افزایش ۲ هزار و ۷۰۰ تخت استاندارد بیمارستانی و استاندارد سازی ۹۰ درصد تخت های باقی مانده از جمله اقدامات دولت در این استان است.

گیلان/ بیمارستان ۱۳۵ تختخوابی در لنگرود

تلاش برای تحول بخش سلامت با بهره برداری از ۱۰۷۷ تخت بیمارستانی

بیمارستان شهید حسین‌پور لنگرود در استان گیلان پروژه دیگری است که امروز از طریق ویدیو کنفرانس با حضور رئیس جمهور و مقامات کشوری و استانی افتتاح گردید.

رئیس جمهوری در آیین افتتاح این بیمارستان، توسعه و تکمیل بیمارستان‌های مرزی و مرکزی را حائز اهمیت دانست و با تاکید بر توسعه توریسم سلامت در کشور پس از پایان اپیدمی کرونا، خاطر نشان کرد: توسعه خدمات سلامت در استان های شمالی و گردشگر پذیر همواره جزو اولویت ها بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی وزارت راه نیز در این مراسم، تصریح کرد: این سازمان تلاش کرده به عنوان بازوان اجرایی دولت با همکاری مشاوران، پیمانکاران، متخصصان و مهندسان ایرانی، اقدامات مطلوب و شایسته ای انجام دهند تا از دغدغه وزارت بهداشت و حوزه سلامت کاسته شود.

علی نبیا با بیان اینکه در یک سال اخیر احداث و تکمیل ۱۴ بیمارستان نیمه تمام کشور در دستور کار قرار گرفت، گفت: طی این مدت ساخت و تکمیل ۱۳ بیمارستان به اتمام رسیده و طی یک ماه آینده نیز، تنها بیمارستان باقیمانده هم تکمیل و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

بیمارستان لنگرود با ۱۳۵ تخت، درمساحتی بالغ بر ۱۱ هزار و ۴۴۳ متر مربع،   اعتبار بالغ بر ۲۸۰ میلیارد تومان احداث و راه اندازی شده است و از طریق آن، برای  ۴۰۰ نفر نیز اشتغالزایی صورت گرفته است.

بیمارستان شهید حسین پور لنگرود دارای بخش‌های درمانگاه، اورژانس، تصویر برداری، فیزیوتراپی، بخش های بستری کودکان، زنان و زایمان، زنان LDR، مراقبت ویژه (CCU)، مراقبت ویژه (ICU)، اعمال جراحی، بستری داخلی و بستری خارجی است.

قم/ بیمارستان تخصصی ۲۱۸ تختخوابی مادر

تلاش برای تحول بخش سلامت با بهره برداری از ۱۰۷۷ تخت بیمارستانی

بیمارستان تخصصی ۲۱۸ تختخوابی مادر در شهرک پردیسان قم پروژه دیگری است که امروز به صورت رسمی به بهره برداری رسید.

استاندار قم در این آیین اظهار داشت: با کشف دو مورد اولیه ویروس کرونا برای اولین در ایران در استان قم مجموعه بهداشتی و درمانی با نوعی شوک و غافلگیری غیرمنتظره روبه رو شد.

بهرام سرمست افزود: یکی از نقاط مثبت بروز بیماری کرونا در این استان، تبدیل کردن همزمان تهدید به فرصت و تکمیل زیرساخت های درمانی قم مانند بیمارستان امیرالمومنین(ع) و بیمارستان مادر بود.

بیمارستان امیرالمومنین(ع) قم در هشت طبقه ساخته شده است؛این بیمارستان ۲۳۰ تخت خوابی، ۶ اتاق عمل با ۲۶ تخت مجهز و مدرن، ۱۶ تخت اورژانس، ۱۸۲ تخت بستری، ۱۵ تخت آی سی یو، ۸ تخت سی سی یو، ۶ تخت PICU و ۴ تخت آی سی یو نوزادان دارد.

به گفته وی، با بهره برداری از بیمارستان مادر و امیرالمومنین(ع) طی یک سال گذشته ۴۵۰ تخت به ظرفیت تخت های درمانی استان قم افزوده شده است.

بیمارستان مادر قم واقع در شهرک پردیسان با ۳۷ هزارمتر زیربنا بزرگترین بیمارستان خصوصی این استان به‌شمار می‌آید که کلنگ احداث این طرح در سال ۹۱ توسط استاندار وقت به‌زمین زده شد، اما با توجه به‌تحقق نیافتن وعده های دولت دهم برای اختصاص بودجه، عملیات اجرای آن تا سال ۹۳ به‌تعویق افتاد، اما از پانزدهم بهمن آن سال بار دیگر آغاز شد و امروز بصورت رسمی با سخنرانی ویدیوکنفرانسی رییس جمهوری به بهره برداری رسید.