شناسهٔ خبر: 47821070 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه آبدان:

بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی با انتخاب اصلح محقق می‌شود

بوشهر- امام جمعه آبدان گفت: رفع مشکلات و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی با انتخاب اصلح محقق می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام شیخ محمود کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در مورد اهمیت حضور مردم در انتخابات اظهار داشت: ضرورت حضور مردم به چند دلیل بر می‌گردد. یک دلیل تکلیف است که در نظام فکری مسلمان وجوب آن در جهت تقویت حاکمیت اسلامی مطرح است.

وی اضافه کرد: دلیل دیگر ساختارهای سیاسی متفاوت در انقلاب اسلامی است که مردم به صورت مستقیم و غیر مستقیم مدیران جامعه از صدر تا ذیل را انتخاب می‌کنند.

حجت الاسلام کارگر بیان کرد: اگر نگاه ما به انتخابات به عنوان یک فرصت تغییر باشد می‌توان گفت بهبودی وضعیت اقتصادی با انتخاب اصلح به سمت اجرای عدالت اقتصادی حرکت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: باید فهم توده‌های مردمی را به سمت حضور حداکثری هدایت کرد تا احساس تعلق به نظام اسلامی حفظ شود. البته این مهم وجود دارد اما موانعی از سمت دشمنان اسلام ایجاد می‌شود که در همه انتخابات‌های به صورت جسته و گریخته مانند تحریم انتخابات مطرح بوده است و به نظر می‌رسد کاهش حضور مردم مبتنی بر عواملی مانند ناکارآمدی مدیران در عرصه اقتصادی و وجود بیماری کرونا باشد.

امام جمعه آبدان افزود: برترین الگوی حاکمیتی جهان اسلام امیرالمومنین علی علیه السلام را مطالعه می‌کنیم، ویژگی مردم داری و رفع مشکلات و تأمین نیازهای مردم را در عرصه‌های امنیت، اقتصاد و … را می‌بینیم. امروز منشأ تحول آفرینی رسیدگی و خدمت به محرومان و شایسته سالاری است.

وی با اشاره به ویژگی‌های خاص این انتخابات خاطرنشان کرد: تلاش جبهه انقلاب، مقاومت، علما و مراجع، بسیجیان و جبهه‌های مردمی جهت حضور حداکثری از یک طرف و چنگال‌های آغشته به خون سردار مقاومت شهید سلیمانی در فضای سخت و نرم برای تحریم انتخابات از طرف دیگر به عنوان دو کلیدواژه اصلی این دوره از انتخابات است.

وی افزود: نیروهای انقلابی باید با حرکت جهادی در جهت امید آفرینی و بصیرت بخشی به جامعه بر اساس اصول انقلاب اسلامی برای تحقق پر قدرت گام دوم انقلاب حرکت کنند.

کارگر ادامه داد: اساساً همه انقلاب‌ها در حوزه ملی و فراملی گفتمان خود را صادر می‌کنند؛ اما مساله اصلی میزان تأثیرگذاری انقلاب بر اساس قوت مفاهیم و اصول متقن و همه گیر و تأثیر پذیری جوامع به وسیله ارزش‌های مشترک انسانی است.

وی در مورد نقش رسانه‌های غربی و ماهواره‌ها را در حضور مردم در انتخابات نیز اظهار داشت: در تاریخ ۲۰۰ سال گذشته، ایران اسلامی به عنوان گنجی عظیم مورد تاخت و تاز مستکبران قرار گرفته است و با قطع ید آنها بعد از انقلاب اسلامی، رسانه‌های غربی جهت ایجاد انفعال مردم به صورت عام در انتخابات به صورت خاص برای تضعیف حاکمیت اسلامی همه تلاش خود را دارند که هوشیاری و بصیرت مردم انقلابی پاسخ یاوه گویی‌های آنان را داده است.