شناسهٔ خبر: 47820047 - سرویس ورزشی
منبع: آنا | لینک خبر

یورو ۲۰۲۰| واکاوی عوامل تغییر سرمربی تیم ملی آلمان پس از اتمام مسابقات

نیمکت تیم ملی آلمان با دلایل مستدلی پس از یورو 2020 تغییر می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، تیم ملی فوتبال آلمان در شرایطی دیدارهای خود در گروه F موسوم به گروه مرگ رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ را با دیدار برابر فرانسه آغاز خواهد کرد که این سؤال در اقصی نقاط جهان برای علاقه‌مندان به فوتبال ایجاد شده که با وجود اینکه هانسی فلیک به‌عنوان سرمربی جدید ژرمن‌ها برگزیده شده و زمان و فرصت کافی برای او وجود داشت تا جانشین یواخیم لوو شود چرا تغییر سرمربی تیم ملی آلمان پیش از رقابت‌های یورو به مرحله اجرا نرسید و پس از اتمام این مسابقات انجام می‌شود؟

لوو در حوزه فنی تصمیم‌گیرنده است

مجتبی تقوی درباره اینکه چرا هانسی فلیک پیش از شروع یورو ۲۰۲۰ سرمربی تیم ملی آلمان نشد و یواخیم لوو در سمت خود باقی ماند، به خبرنگار ورزش آنا اظهار کرد: به این دلیل که این کار می‌تواند جنبه‌ها و پیامدهای مدیریتی در حوزه‌های مختلف داشته باشد. اولاً فدراسیون و متولی فوتبال آلمان با این تصمیم نشان داد که مسئول و مقصر باخت‌های عجیب و غریب آلمان در مرحله مقدماتی جام جهانی و حذف شدن از بازی‌ها، فقط یک نفر نیست و نباید همیشه تقصیر را گردن یک فرد انداخت و ما یک تیم هستیم و گروهی داریم با هم کار می‌کنیم و در حوزه‌های مدیریتی و راهبردی داریم تیم را هدایت خواهیم کرد، فقط در حوزه فنی و داخل زمین است که یواخیم لوو تصمیم‌گیرنده است.

انتقادات لوتار ماتیوس به لوو

وی یادآور شد: ضمن اینکه در مورد مسائل فنی تیم ملی آلمان بحث‌های مختلفی وجود دارد؛ یکی از بحث‌هایی که پس از جام جهانی ۲۰۱۸ در مورد این تیم به ویژه از سوی لوتار ماتیوس کاپیتان اسبق تیم ملی آلمان و یکی از کارشناسانی که دائم در برنامه‌های تلویزیونی صحبت می‌کند این بود که می‌گفتند تیم کشورشان چه فوتبالی بازی می‌کند؟ با فوتبالی که درگیری و تکل و خشونت ورزشی درون آن نیست، راه به جایی نخواهیم برد و تیم آلمان به گونه‌ای بازی می‌کند که بدون درگیری توپ را به درون محوطه جریمه حریف ببرد و انتظار دارد توپ را وارد دروازه حریف کند و در عین حال بدون اینکه درگیری به وجود بیاید توپ را از تیم حریف بگیریم، این اصلاً شدنی نیست. لوتار ماتیوس عنوان می‌کرد که باید میزان درگیری و جنگندگی را در فوتبالمان بالا ببریم و این فوتبال راه به جایی نخواهد داشت.

آسیب‌های جدایی گواردیولا از بایرن مونیخ

کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد: یکی از ایرادهایی که همواره نسبت به یواخیم لوو قبل و بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ وارد می‌دانستند این بود که او بیش از حد به سبک مالکانه و حفظ مالکیت توپ از خودش تعهد نشان می‌دهد در حالی که به وجود آورنده این ساختار تاکتیکی و تکنیکی آلمان نبوده است. مانشافت‌ها از دیرباز دنبال نوعی فوتبال بودند که شاید در آن مالکیت وجود داشته باشد ولی فوتبال آنها بر مبنای قدرت بدنی و نظم و انضباط استوار شده و علاقه‌مندان آلمانی دوست داشتند گوشه‌ای از این فوتبال را دوباره ببینند اما تأکید بیش از حد بر این قضیه بازی مالکانه و طراحی متفاوت حمله باعث شد که مخالفان زیادی در آلمان داشته باشد که هنوز هم هیچ پاسخ خاصی به آن داده نشده است. به‌خصوص بعد از اینکه پپ گواردیولا با تیم بایرن مونیخ در آلمان حضور داشت و توانست این سبک و سیاق را به گونه‌ای معرفی کند و یکی از علت‌های اصلی بود که در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، قهرمانی را برای آلمان به ارمغان آورد. با توجه به بازیکنانی که گواردیولا در بایرن مونیخ تولید و کار یواخیم لوو را راحت کرده بود اما بعد از رفتن گواردیولا به انگلستان و خارج شدن او از بایرن مونیخ انگار که دیگر این قضیه سرانجامی پیدا نکرد و همیشه مورد نقد بود و پاسخ کافی و لازم از جانب لوو که خودش یکی از مدرسان فدراسیون فوتبال آلمان بود به این انتقادها داده نشد.

تغییر نگرش به رنگین پوستان

وی تأکید کرد: یکی از انتقاداتی که از تیم ملی آلمان به خصوص در این دو، سه سال اخیر یعنی قبل از جام جهانی ۲۰۱۸ و از سال ۲۰۱۶ آرام آرام شروع شد، این بود که بالاخره آلمان کشوری است که مردمان گوناگونی از سراسر جهان در آن حضور دارند و اگر بخواهیم این‌ها را تحت عنوان رنگین پوستان یاد کنیم، انتقاد می‌شد چرا در تیم ملی آلمان آن رویکرد شدیدی که در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ به سمت رنگین پوستان بود، اخیراً در سال‌های ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و نهایتاً در ۲۰۱۸ بسیار کمرنگ شده در حالی که در تیم ملی فرانسه در سال ۲۰۱۸ این رویکرد بسیار شدید بود و در کمترین حالتش هفت یا هشت نفر بازیکن رنگین پوست در تیم بود و حتی در بعضی موارد هم تعداد بیشتری بودند و قالب تیم دنبال این‌جور بازیکنان بودند ولی این دوستان عنوان می‌کردند که این تیم واقعی آلمان نمی‌تواند باشد، جامعه آلمان از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است و پاسخ لازم و مناسبی در عمل هیچ‌گاه به این قضیه داده نشد و در نهایت انتقادی که در مورد خط زدن بازیکنان مختلف به‌خصوص با تجربه‌هایی که در تیم آلمان نظیر مولر حضور داشتند، عنوان می‌شد که چرا باید تیم ملی آلمان در چنین مواقعی که نیاز به بازیکنان با کیفیت خودش دارد، آنها را به بهانه جوانگرایی کنار بگذارد در حالی که در این سال‌ها دیدیم که تیم ملی آلمان کمبود مهارت دارد و حتی در جام جهانی ۲۰۱۸ و اخیراً هم یکی دو ماه قبل یواخیم لوو تعداد زیادی از این بازیکنان را به تیم ملی دعوت کرد و در واقع حرف خودش را پس گرفت.

اصرار بر استفاده از مربی آلمانی

تقوی ادامه داد: اعتقادشان بر این بود که تفکرات و مهارت‌های ذهنی و تاکتیک‌های یواخیم لوو نمی‌تواند راهبرد جدی برای تیم ملی آلمان باشد و نیاز به بازنگری در آنها هست اما چرا آلمان بلافاصله بعد از بازی‌های ۲۰۱۸ و آن نتایج عجیب و غریبی که گرفت و ناباورانه در مرحله گروهی حذف شد این تعویض را انجام نداد؟ به نظرم یکی از دلایلش این است که آلمان همیشه دوست داشته سرمربی تیم ملی‌اش آلمانی باشد اما چهره جدید و باتجربه‌ای را در میان مربیان آلمانی خودش در بوندس‌لیگا مشاهده نمی‌کرد که بتواند جایگزین کند، فقط هانسی فلیک بود که رفت بالای سر بایرن مونیخ و آن تجربه لازم را داشت، هر چند که چند سال به عنوان همکار یواخیم لوو کار می‌کرد ولی از او جدا شد و به بایرن مونیخ آمد و نتایجی خیلی خوب را در این تیم رقم زد. مربی فکور، بادانش و مدیری است و توانست تیم نیم‌بند بایرن مونیخ را از کواچ تحویل بگیرد در حالی که این تیم فراز و نشیب بسیار زیادی در کسب نتیجه و رفتارهای تاکتیکی در زمین داشت، بعد از مدتی این تیم را به یک تیم باثبات تبدیل کرد.

فرصتی مناسب برای ناگلزمان

کارشناس فوتبال تصریح کرد: در مجموع امسال زمان آن بود که سرمربی جدید آمان انتخاب شود اما بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ چنین فردی را نمی‌توانستند پیدا کنند تا جانشین یواخیم لوو کنند. الان همان‌طور که اتفاق افتاده، هانسی فلیک بایرن مونیخ را به ثبات رسانده و به تیم ملی می‌آید و جایگزین هانسی فیلیک در تیم بایرن مونیخ، یولیان ناگلزمان جوان اما با تجربه است که او هم باید قدردان این فرصتی مناسب باشد و تجاربش را در راستای ثباتی که هانسی فلیک به وجود آورده پیگیری و پیروی کند تا بتواند در آینده موفق باشد. همیشه این‌طور بوده که معمولاً سرمربی تیم ملی از بایرن مونیخ به تیم ملی آلمان فراخوانده می‌شود که حالا با توجه به نیاز و ظرفیت زمان و ویژگی‌ها و استعدادهای خاصی که این مربیان از خودشان به نمایش می‌گذارند قابل بحث و گفت‌وگو خواهد بود.

انتهای پیام/۴۰۴۸/