شناسهٔ خبر: 47187959 - سرویس اقتصادی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خرید مصنوعات بعد از تعطیلی یک ماهه بازار طلا در مشهد از سر گرفته شد

رئیس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: بعد از یک ماه تعطیلی اجباری ناشی از ممنوعیت‌های کرونایی، طلافروشان مشهد از شنبه این هفته همزمان با بازگشایی ها، شاهد ازسرگیری خرید و فروش مصنوعات طلا در بازار بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمدباقر معبودی نژاد رئیس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: بعد از یک ماه تعطیلی اجباری ناشی از ممنوعیت‌های کرونایی، طلافروشان مشهد از شنبه این هفته همزمان با بازگشایی ها، شاهد ازسرگیری خرید و فروش مصنوعات طلا در بازار بودند؛ در این مدت طلافروشان خرید و فروش اینترنتی نداشتند، ماه رمضان نیز مزید بر علت شد و آنان به کلی بازار را تعطیل کردند.

او افزود: در این هفته همزمان با صدور مجوز ستاد ملی کرونا مبنی از سرگیری فعالیت طلافروشان، نرخ دلار نیز نوسان داشت به گونه‌ای که پس از مدتی کاهش قیمت آن و رسیدن هر دلار به کمتر از ۲۱ هزار تومان، از اواسط هفته روند افزایشی یافت که این نوسان بر نرخ طلا و سکه نیز اثرگذار بود.

بیشتر بخوانید


رئیس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد ادامه داد: افزایش قیمت هزار تومانی دلار، نرخ هر گرم طلا را از ۹۰۰ تومان به ۹۸۸ تومان رسانید، در این شرایط مردم خرید و فروش مصنوعات طلا را آغاز کرده و رغبتی به معامله سکه نشان ندادند.

معبودی نژاد بیان کرد: در صورت عدم تکرار تعطیلی‌های اجباری صنوف، مبنی بر پیشگیری از کرونا و اتمام ماه رمضان، بازار طلا در مشهد رونق گیرد.

 او وضعیت بازار نقره مشهد را نسبت به طلا بهتر دانست و تصریح کرد: : هرچند به دلیل کرونا، مسافر زیادی به مشهد رفت و آمد ندارد و صادرات همراه مسافر شکل نمی‌گیرد، اما کارگاه های نقره سازی فعال هستند و معامله در این بازار نیز از بازار طلا وضعیت بهتری دارد.

 

انتهای پیام//م.ج