شناسهٔ خبر: 47187899 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون فرمانداری کاشان:

موسسات غیرمجاز جمع‌آوری زکات فطره برخورد قانونی می‌شوند

کاشان - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان گفت: افراد یا موسسه‌های بدون مجوز برای جمع‌آوری زکات فطره در فضای مجازی و مناطق مختلف شهرستان با توجه به نامه دادستان عمومی و انقلاب اسلامی کاشان برخورد قانونی می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مسعود خاندایی روز چهارشنبه در حاشیه نشست شورای زکات کاشان با اشاره به همکاری فرمانداری ویژه کاشان با شورای زکات این شهرستان برای پنجمین سال متوالی در جمع‌آوری زکات فطره به‌عنوان یک زکات واجب افزود: مصوب شده هر فرد یا موسسه‌ دارای قصد جمع‌آوری کننده زکات فطره از قبل مجوزهای لازم را از دبیرخانه شورای زکات شهرستان کاشان دریافت کند.

وی ساماندهی جمع‌آوری زکات فطره را یکی از مهمترین موضوع‌های مرتبط با این موضوع دانست و ادامه داد: افراد حقیقی یا حقوقی زکات فطره را با استفاده از صندوق‌های یک‌شکل و هم‌سان دارای آرم شورای زکات شهرستان جمع‌آوری خواهند کرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان با اشاره به پیش‌بینی ۱۵۰ پایگاه برای جمع آوری زکات فطره در این شهرستان اظهار داشت: عملکرد اعضای شورای زکات یک هفته پس از عید سعید فطر در قالب نشست ارزیابی بررسی می‌شود.                                     

زکات به ۲ قسم زکات مال و زکات بدن که از آن به زکات فطره نیز تعبیر کرده‌اند، تقسیم شده است و به ۹ چیز شامل شتر، گاو، گوسفند (انعام ثلاث)؛ طلا، نقره (نقدین)؛ جو، گندم، خرما و کشمش (غلّات اربع) تعلق می‌گیرد.

مسوول بخش استفتائات دفتر مقام معظم رهبری گفت: زکات فطره برای امسال گندم هر نفر ۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضایی افزود: برای افرادی که برنج ایرانی مصرف می‌کنند هر نفر حدود ۱۰۰ هزار تومان و برای کسانی که برنج خارجی مصرف می‌کنند هر نفر ۷۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.