شناسهٔ خبر: 47186585 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت:

پارسال ۳۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان پرداخت شد

زاهدان-ایرنا- مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت گفت: پارسال سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان وام به ۴۰۰ هزار فقره درخواست نیازمندان و مددجویان سطح کشور پرداخت که ۹۶ میلیارد تومان آن به بیش‌از ۱۴ هزار فقره درخواست سیستان‌وبلوچستان پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

علی عاشوری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: پرداخت وام قرض‌الحسنه به کلیه نیازمندان و مددجویان همواره در دستور کار امداد قرار داشته اما با تاسیس صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با مجوز بانک مرکزی این امر شتاب گرفته است.

وی بیان کرد: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با این دیدگاه تاسیس شد که با استفاده از منابع و کمک‌های مردم خیر و سپرده‌گذار به تعداد بیشتری از مردم نیازمند جامعه کمک کرد.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت افزود: این صندوق در کل کشور شعبه دارد و در تمام ادارات کمیته امداد خدمت پرداخت وام را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه این وام‌ها به تمامی نیازمندان و مددجویان پرداخت می‌شود تصریح کرد: سعی کرده‌ایم که ضمانت وام‌های ما آسان باشد و در کوتاه‌ترین زمان به نیازمندان پرداخت شود.

عاشوری ادامه داد: در سال گذشته سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان وام به تعداد ۴۰۰ هزار فقره از نیازمندان و مددجویان سطح کشور پرداخت شد که ۹۶ میلیارد تومان آن به بیش از ۱۴ هزار فقره نیازمند در استان سیستان‌ و بلوچستان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ سعی شده رشد قابل توجهی در این زمینه برای استان در نظر گرفته شود افزود: پیش‌بینی ما این است که در سال جاری بیش از ۱۴۹ میلیارد تومان اعتبار برای سیستان و بلوچستان تخصیص یابد که بتوانیم از این طریق بخشی از مشکلات مردم را حل کنیم.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خاطرنشان کرد: وام‌هایی که پرداخت می‌شود همه از محل سپرده‌های مردم خیر و نیکوکار بوده زیرا مردمی که به قرض الحسنه اعتقاد دارند سعی می کنند در ثواب آن شریک شوند.