شناسهٔ خبر: 47186538 - سرویس فرهنگی
منبع: شبستان | لینک خبر

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و در محل وزارتخانه

تابلوی «سلسله الذهب» حسن روح‌الامین جانمایی شد

در آستانه عید فطر با حضور سید عباس صالحی و جمعی از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تابلوی «حدیث سلسله الذهب» اثر حسن روح‌الامین در محل این وزارتخانه نصب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی در حاشیه مراسم رونمایی از تابلوی حسن روح‌الامین با عنوان «حدیث سلسله الذهب» با اشاره به اینکه تاریخ ایران ما و ایران معاصر به گونه‌ای با امام رضا(ع) یک پیوند وجودی قلبی، معرفتی و ماهوی دارد، گفت: حضور امام رضا(ع) در ایران به نحوی ایران ما را طعم، رنگ و جلوه‌ای دیگر داد و این جلوه هم در فضای تاریخی ایران و هم ایران معاصر و همچنین ایران تا آخر الزمان باقی خواهد بود.

وی ادامه داد: یکی از مقاطع قابل توجه حضور امام رضا(ع) در مسیری که به سمت ایران داشتند در نیشابور است، در این مسیر اتفاقات خاصی رقم خورد که در تاریخ ماندگار شد و آن هم حدیثی است که از جانب امام از سوی اجداد ایشان صادر و از پیامبر اکرم(ص) به منبع قدسی می‌رسد که معروف به «حدیث سلسله الذهب» است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص خالق اثر تاکید کرد: حسن روح الامین از تصویرگران و نگارگران خوب کشور ما در هنرهای مذهبی، آئینی، عاشورایی و تصویرهای که از هنر انقلاب است این اثر را خلق کرده که با پیگیری و سفارش بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) این مهم رقم خورده است.

صالحی در خصوص ویژگی‌های این اثر تصریح کرد: این تابلو ما را به تاریخ می‌برد و بعدی از ابعاد هویتی و معنوی ما را در مناسبات ایران و اهل‌بیت(ع) ظاهر می‌کند.

وی در پایان افزود: همه ما مفتخریم که در زیر چتر اهل‌بیت(ع) و به ویژه امام‌رضا(ع) قرار داریم به همین منظور این اثر فاخر و خوبی که خلق شده است امروز و در آستانه عید فطر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نصب شده است و امید است خطی از خطوط اتصال ما به اهل‌بیت(ع) و به ویژه امام رضا(ع) باشد.

گفتنی است این تابلوی فاخر که به سفارش بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) تصویر شده است در مسیر مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نصب شد تا همگان بتوانند از تماشای این روایت زیبا بهره‌مند شوند.

یادآور می‌شود در این آئین محمد محمدی مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی حسینی معاون امور هنری، هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی، محمودرضا برازش مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و جمعی از مدیران حضور داشتند.

 

پایان پیام/14