شناسهٔ خبر: 47186493 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون اوقاف قم:

نماز عید فطر در بقاع شاخص متبرک قم اقامه می‌شود

قم-ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم گفت: نماز عید فطر به میزبانی بقاع شاخص متبرک استان و با رعایت همه ضوابط بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اقامه می‌شود.

صاحب‌خبر -

 به گزارش روز چهارشنبه اداره کل اوقاف و امور خیریه قم، حجت‌الاسلام عطاءالله جباری اظهار کرد: رمضان ماه خدا و فرصتی برای تمرین بندگی اوست و این ظرفیت را به انسان می‌بخشد که بتواند با کسب فیوضات معنوی، در تمام طول سال این خلوص و خضوع را تداوم بخشد و از برکات رمضان در همه روزهای عمر بهره‌مند شود.

وی افزود: نماز عید فطر در حقیقت شکرانه‌ این فرصت نورانی و مهمانی الهی است، مسلمانان با اقامه نماز عید سعید فطر، جشن بندگی و معنویت را به پا می‌دارند و با شور و حالی وصف‌ناپذیر و با امید به بخشش گناهان در ماه رمضان، گام در ادامه مسیر زندگی می‌نهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه قم با بیان اینکه امسال و به خاطر شیوع کرونا، محدودیت‌های فراوانی برای برگزاری مراسم مذهبی و دینی در بقاع متبرک سراسر کشور اعمال شد خاطرنشان کرد: با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، مقرر شده است نماز عید فطر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بقاع متبرک و دیگر مراکز مذهبی اقامه شود.

وی ادامه داد: بر این اساس بقاع متبرک شاخص استان قم هم میزبان نمازگزارانی هستند که برای اقامه نماز عید فطر به این اماکن مراجعه می‌کنند.

جباری با بیان اینکه نماز عید فطر در فضای باز بقاع متبرک اقامه می‌شود عنوان کرد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هم امری ضروری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: تداوم فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی بقاع متبرک بعد از ماه رمضان هم بستگی به اعلام و مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد داشت.