شناسهٔ خبر: 47186463 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

نگاهی به نتایج پویش «شهر مهربانی» مشهد در ماه رمضان

بیتا سخایی

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد گفت: در پویش «شهر مهربانی» در ماه مبارک رمضان بیش از ۱۷۰ هزار پرس غذای گرم و حدود ۳۰ هزار بسته معیشتی در مناطق حاشیه و کم برخوردار شهر توزیع  و نزدیک به ۳۰ میلیون تومان حساب دفتری تسویه شد.

صاحب‌خبر -

عقیل قدرتی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص عملکرد شوراهای اجتماعی محلات مشهد در ماه رمضان اظهار کرد: امسال ماه رمضان برای تمام مسلمانان ایران و جهان خاص و ویژه بود؛ زیرا ویروس منحوس کرونا موجب آسیب‌های مالی و روحی بسیاری به تمام جوامع شد که شهر مشهد نیز از این قاعده مستثنی نبود. در همین راستا اداره شوراهای اجتماعی محلات تصمیم گرفت با عنایت به برکات ماه مبارک رمضان پویش شهری تحت عنوان «شهر مهربانی» را راه‌اندازی  کند.

وی با اشاره به اینکه پویش شهر مهربانی دارای سه زیرشاخه است، افزود: پویش شهری «شهر مهربانی» با سه زیر شاخه «مرهمی بر سوگ تو» با هدف قرائت قرآن به نیت درگذشتگان بیماری کرونا و شهدای سلامت که شرایط سوگواری و برقراری مراسم برای این عزیزان مهیا نبود؛ «چراغی بر افروز» با هدف جمع آوری بسته‌های معیشتی و غذای گرم برای خانواده‌های نیازمند و همچنین «هر محله مهربانی» با هدف آزادسازی زندانیان دیه جرایم غیر عمد و مهریه در مناطق ۱۳گانه شهر اجرا شد که به لطف شهروندان خیّر و به برکت ماه مبارک رمضان ثمرات خوبی هم در برداشت.

قدرتی در خصوص نتایج اجرای پویش شهر مهربانی اظهار کرد: به همت شوراهای اجتماعی محلات مشهد در پویش «چراغی بر افروز» شاهد توزیع ۱۷۰ هزار و ۵۷۰  پرس غذای گرم ، ۲۹ هزار و ۲۱۰ بسته معیشتی و تسویه حساب ۳۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان حساب دفتری در مناطق حاشیه و کم برخوردار شهر بودیم. همچنین باید به این آمار توزیع گوشت چندین گوسفند و تهیه چند جهیزیه عروس و سرویس سیسمونی توسط خیرین را نیز افزود.

وی با اشاره به حضور چشمگیر مردم در پویش «هر محله مهربانی» ادامه داد: در این پویش که با هدف آزادسازی زندانیان دیه جرایم غیر عمد و مهریه فعالیت صورت می‌گرفت، بیش از ۱۰۰۰شهروند مشهدی به دعوت اعضاء شوراهای اجتماعی محلات اقدام به واریز مبالغ قابل توجهی به حساب ستاد دیه استان خراسان رضوی کردند که به زودی آمار این عمل خداپسندانه و آزادسازی زندانیان در این ماه مبارک، از طریق مسئولان امر اعلام خواهد شد.

قدرتی، درباره پویش «مرهمی بر سوگ تو» نیز گفت: این پویش با نیت ختم قرآن برای آرامش روح در گذشتگان بیماری منحوس کرونا و شهدای سلامت و همدردی با خانواده‌های این عزیزان که امکان برگزاری مراسم برای درگذشتگان را نداشتند اجرا شد که بیش از ۷۰۰۰نفر از شهروندان مشهدی با دعوت شوراهای اجتماعی محلات در آن شرکت کردند.

قاسم‌زاده در رابطه با پویش‌های شهر مهربانی گفت: مهمترین هدفی که ما در این‌باره دنبال می‌کنیم، تقویت روحیه مشارکت‌پذیری شهروندان است. تمام آمار و ارقام اعلام شده بدون کمک مالی شهرداری و سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی بوده و تنها همکاران من در اداره شوراهای اجتماعی محلات وظیفه راهبری این پویش‌ها را بر عهده داشتند. 

وی اضافه کرد: در واقع اعداد اعلام شده همچنین تنها گوشه‌ای از اقدامات خیرخواهانه این شوراها را به تصویر کشیده است؛ چراکه کسب آمار دقیق در این امور خیریه که عموما در سکوت و خفا صورت می‌پذیرد، کار بسیار دشواری است.

انتهای پیام