شناسهٔ خبر: 47185604 - سرویس استانی
منبع: راه دانا | لینک خبر

گزارش تصویری؛

تصادف در جاده تره‌بار اراک

صبح امروز برخورد 4 دستگاه خودروی باری در جاده تره بار، پنج کشته و مصدوم بر جای گذاشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ صبح امروز بر اثر برخورد چهار خودرو وانت نیسان و وانت پیکان در جاده تره‌بار اراک حادثه آفرید.

برخورد 4 دستگاه خودروی باری در جاده تره بار، پنج کشته و مصدوم بر جای گذاشت

 نجاتگران آتش نشانی اراک سه مصدومی که بر اثر برخورد چهار دستگاه خودروی باری سبک در اتاقک خودروها گرفتار شده بودند را نجات داده و دو فوتی این حادثه را نیز از لابه لای آهن پاره های آنها خارج کردند.

 مدیر منطقه دو عملیات سازمان آتش نشانی اراک که در محل حادثه حضور یافته بود درباره این حادثه گفت: چهار دستگاه خودرو ( دو دستگاه نیسان، یک دستگاه وانت پیکان و یک دستگاه وانت پراید) که همگی نیز حامل بار بودند به علت نامعلوم با یکدیگر به برخورد کرده و شدت آن به حدی بود که اتاقک آنها در هم پیچیده شده بود.

 وی با اشاره به اینکه تمامی سرنشینان خودروها در درون اتاقک آنها محبوس و گرفتار شده بودند، افزود: با توجه به شرایط موجود در صحنه حادثه، نجاتگران آتش نشان به چند گروه تقسیم شده و ضمن ایمن سازی محل حادثه جهت جلوگیری از بروز حوادث احتمالی، هر یک از تیم های نجات با استفاده از تجهیزات مخصوص و ست هیدرولیک امداد و نجات اقدام به برش بدنه خودروها کرده و عملیات نجات افراد گرفتار را با سرعت و دقت عمل بالا آغاز کردند.

 این مدیر منطقه عملیات آتش نشانی اراک تصریح کرد: ناجیان آتش نشان پس از تلاش فراوان تمامی پنج نفر سرنشین را از درون اتاقک های در هم پیچیده خودروها خارج کرده و برای معاینه به همکاران اورژانس حاضر در محل تحویل دادند.

وی در پایان گفت: پس از معاینه پزشکی، متأسفانه فوت دو نفر از آنها تأیید و سه نفر دیگر جهت مداوا به بیمارستان منتقل شدند و نیروهای عملیاتی نیز با ایمن سازی محل حادثه و جابجایی خودروها به حاشیه امن جاده و تحویل محل به عوامل انتظامی به مأموریت خود پایان داده و به ایستگاه بازگشتند.

  گفتنی است؛ علت بروز این حادثه  توسط عوامل راهور در دست بررسی می باشد.

جاده تره بار اراک مشکلات زیادی دارد به گونه ای که درودگر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی سال 97 در مصاحبه با خبرنگار این معاونت گفته بود: در خصوص بررسی مشکلات جاده میدان میوه و تره و بار اراک، مشکلات موجود با دستگاه های اجرایی دخیل در این حوزه مطرح و راه کارهای لازم از جانب مسئولان بررسی گردید.

وی در خصوص وظیفه شهرداری اراک گفت: شهرداری موظف است ایمن‌سازی ورودی قبل از میدان امام حسین را به‌صورت کامل انجام دهد که شامل: جمع‌آوری بلوار وسط، نصب تابلو، نصب چراغ‌های مربوطه و نصب گل میخ تا دویست متر قبل از ورودی به بلوار از سمت تره بار می شود.

هم چنین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان موظف به رنگ آمیزی جاده به طور کامل، نصب تابلوهای مورد نیاز از ابتدای ورودی، ایمن سازی ورودی از سمت مبارک آباد به شهر اراک و میدان تره بار و احداث باند کند رو است.  

انتهای پیام/