شناسهٔ خبر: 47126327 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

پیکر بی‌جان کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات " سیر"  ارومیه پیدا شد

ارومیه- ایرنا- مدیر عامل هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: نجاتگران هلال احمر ارومیه بعد از ۱۳ ساعت جستجو توانستند جسد کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات منطقه سیر این شهرستان را پیدا کنند.

صاحب‌خبر -

امیر جعفرزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این حادثه در طی تماس تلفنی  با سامانه ۱۱۲ پاسخگویی اضطراری مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان مبنی بر مفقود شدن یک نفر در ارتفاعات کوه سیر شهرستان ارومیه اعلام شد.

وی افزود: پس از دریافت اطلاعات مرکز ECO و اعلام فراخوان تیم های امداد و نجات کوهستان شهرستان ارومیه انجام عملیات جستجو در ۲ محور "سیلوانا" به سمت "خوشاکو" و محور کوه سیر به سمت روستای "شلمکان" از توابع روستای بند ارومیه آغاز شد.

جعفرزاده گفت: پس از ۱۳ ساعت جستجوی مداوم نیروهای امدادی توانستند جسد این کوهنورد ۸۸ ساله را در محور سیر به سمت شملکان از توابع روستای بند پیدا کرده و جهت تکمیل مراحل قانونی تحویل عوامل انتظامی حاضر در محل دهند.

وی اضافه کرد: علت مرگ وی هنوز مشخص نشده است.

مدیر عامل هلال احمر آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در این عملیات تیم کوهستان از پایگاه امداد و نجات کوهستانی سیلوانای هلال احمر و ۲ تیم امداد و نجات از هلال‌احمر شهرستان ارومیه و ۲ تیم آفرود سوار از نیروهای داوطلب به استعداد پنج نجاتگر و ۱۶ نجاتگر داوطلب دیگر همچنین عوامل شهرداری و پلیس ۱۱۰ نیز حضور داشتند.

کوه سیر که با نام "سیر داغی" نیز شناخته می‌شود، در فاصله ۲ کیلومتری جنوب غرب شهر ارومیه قرار دارد و از مقاصد کوهنوردی و جاهای دیدنی این شهر محسوب می شود که همه روزه، به‌ویژه در روزهای تعطیل میزبان تعداد زیادی از کوهنوردان و طبیعت‌گردان است.