شناسهٔ خبر: 47125327 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

امضای تفاهم‌نامه سه جانبه برای توسعه خدمات درمانی در مود

زهرا حمیدی

تفاهم نامه سه جانبه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای ساخت مراکز درمانی به امضا رسید.

صاحب‌خبر -

تفاهم نامه سه جانبه فی ما بین بانک کشاورزی، مجمع خیرین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند صبح امروز یکشنبه 19 اردیبهشت ماه جهت ساخت یک واحد آزمایشگاه تشخیص طبی و دو واحد پانسیون پزشک در شهر مود به ارزش 15 میلیارد ریال در محل اتاق شورای حوزه ریاست دانشگاه به امضا رسید.

به گزارش ایسنا، این پروژه با مساحتی به متراژ ۲۵۰ متر مربع و 15 میلیارد ریال اعتبار(10 میلیارد ریال بانک کشاورزی، سه میلیارد و 500 میلیون ریال مجمع خیرین سلامت و یک میلیارد و 500 میلیون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند)  بعد از ماه مبارک رمضان عملیات ساخت آغاز و پیمانکار متعهد شده طی ۱۸ ماه نسبت به تحویل پروژه اقدام نماید. ضمنا تجهیز آزمایشگاه فوق و پانسیون به عهده دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است.

محمد دهقانی فیروزآبادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این جلسه ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان گفت: بیش از یک سال از شروع پاندمی بیماری کرونا در جهان می گذرد و کشور ما یکی از کشور هایی بود که تحت تاثیر این بیماری قرار گرفت.

وی افزود: حوزه سلامت در پیک‌های مختلف بیماری، روزهای سختی را پشت سر گذاشت. اخیرا هم با شروع پیک چهارم ۳۰ استان به طور همزمان درگیر این بیماری شدند و حجم بسیار زیادی از موارد مثبت شناسایی و تعداد زیادی از بیماران، بستری شدند که خوشبختانه با تجربیاتی که طی پیک های گذشته کسب شد و تمهیداتی که در خصوص  تامین تجهیزات درمانی و پروتکل ها در سطح کشور اندیشیده شد، این پیک علی رغم موارد مثبت بسیار زیاد شکسته و روند نزولی آن در سطح کشور شروع شده است.

وی اظهار کرد: علی رغم پیش بینی‌ها در خصوص افزایش بسیار زیاد موارد ابتلا و مرگ و میر در پیک سوم و چهارم، خوشبختانه به آن پیش بینی نرسیدیم؛ هرچند در خصوص بسیاری از کشور های دنیا به وقوع پیوست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه توجه به حوزه سلامت هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است، گفت: خود و خانواده ما یک روزی به این خدمت احتیاج پیدا می کنیم که این مقوله ضرورت نگاه ویژه به حوزه سلامت را دو چندان کرده است.

دهقانی خاطرنشان کرد: پیش از کرونا بارها و بارها شاهد بودیم همکاران عزیزمان در بانک کشاورزی به حوزه سلامت از هیچ کوششی فروگذار نکردند؛  امروز هم تفاهم نامه سه جانبه فی ما بین بانک کشاورزی، مجمع خیرین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند جهت ساخت یک واحد آزمایشگاه تشخیص طبی و دو واحد پانسیون پزشک در شهر مود منعقد می شود تا ان شاءالله به زودی مرکزخدمات جامع سلامت مود تکمیل شود و بتوانیم با تجهیز آن، خدمات بیشتری را به مردم این منطقه ارائه دهیم.

انتهای پیام