شناسهٔ خبر: 47125295 - سرویس اجتماعی
منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

افزایش مجدد تعداد فوتی‌ها

۳۸۶ بیمارکرونایی دیگر جان باختند

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، جدیدترین آمار ابتلا و فوت ناشی از کووید 19 در کشور را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش وبدا، در اطلاعیه این مرکز آماده است:
«از 18 تا ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۴ هزار و ۱۴۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۴۴ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۶۵۴ هزار و ۸۱۱ نفر رسیده است.
متاسفانه در طول این مدت، ۳۸۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۴ هزار و ۹۱۰ نفر رسید و خوشبختانه تاکنون دو میلیون ۱۰۹ هزار و ۷۰۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
پنج هزار و ۵۳۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۱۷ میلیون و ۶۹ هزار و ۱۲۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است؛ در حال حاضر نیز ۴۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۶۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۳۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.
تاکنون یک میلیون و ۳۷۸ هزار و ۷۴۴ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۲۷۶ هزار و ۶۶۷ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به یک میلیون و ۶۵۵ هزار و ۴۱۱ دوز رسید.»
 کاهش موارد بستری به علت کرونا در کشور
همچنین، سخگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور گفت: روند موارد بستری به علت کووید ۱۹ در اغلب استان‌های کشور نزولی است.
سیما سادات لاری افزود: در هفته گذشته استان‌های ایلام، همدان، خراسان شمالی و چهار محال و بختیاری دارای بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری و استان‌های مرکزی، البرز، چهارمحال و بختیاری، اردبیل و قزوین دارای بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری بوده‌اند.
لاری ادامه داد: طبق آخرین بررسی‌های صورت پذیرفته میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور ۶۲.۲ درصد گزارش شده است.
وی بیان داشت: استان‌های سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی دارای کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور هستند و در استان‌های یزد، سمنان، تهران، قزوین، زنجان و اردبیل شاهد میزان بالاتر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نسبت به سایر استان‌ها هستیم.
به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، طبق آخرین گزارشات واصله درصد استفاده از ماسک ۶۳.۳ درصد بوده و میانگین رعایت تهویه مناسب هوا در اماکن عمومی کشور ۶۴.۳ درصد گزارش شده است.