شناسهٔ خبر: 47124455 - سرویس بین‌الملل
منبع: فارس | لینک خبر

تجمع در برلین در حمایت از فلسطین و اعتراض به رژیم‌صهیونیستی+ فیلم

ده‌ها نفر روز یکشنبه با تجمع در پایتخت آلمان، به تصمیم رژیم صهیونیستی برای اخراج ساکنان فلسطینی از یکی از مناطق قدس اشغالی اعتراض کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روز یکشنبه تجمعی در پایتخت آلمان در حمایت از فلسطینیان برگزار شد.

در این تجمع که با حضور صدها نفر در برلین برگزار شد به تصمیم رژیم صهیونیستی برای اخراج ساکنان فلسطینی از محله شیخ الجراح قدس اعتراض شد.

 

 

 صدها اردنی نیز امروز یکشنبه در اعتراض به تصمیم رژیم صهیونیستی برای اخراج ساکنان محله «شیخ جراح» در قدس اشغالی در برابر سفارت این رژیم در امان تظاهرات کردند.

تظاهرات کنندگان اردنی فریاد می‌زدند :«ملتی که رهبرش محمد (ص) است، زانو نخواهد زد».

در حالی که دامنه اعتراض فلسطینی‌ها به طرح‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس و اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها از جمله اقدام برای تصاحب محله «الشیخ جراح» و اخراج فلسطینی‌ها از آن افزایش یافته است، بر شدت حملات و درگیری نظامیان صهیونیست با فلسطینیان معترض نیز افزوده شده است.

هلال احمر فلسطین، بامداد امروز یکشنبه (۹ می)، اعلام کرد که شمار زخمی‌ها در جریان درگیری خشونـت بار صهیونیست‌ها با فلسطینی‌ها در قدس، از شب گذشته تا صبح امروز، به ۹۰ نفر افزایش یافته است و ۳۰ نفر از آنها به بیمارستان منتقل شده‌اند.

پیشتر اعلام شده بود که در حمله شبانه نظامیان صهیونیست به منطقه «باب العامود» در مرکز قدس، چندین فلسطینی بازداشت و حداقل ۱۷ نفر زخمی شدند.

منطقه باب العامود واقع در مرکز قدس طی ۱۰ روز اخیر صحنه درگیری نظامیان صهیونیست با اهالی قدس بوده است. اهالی قدس تاکید دارند که اجازه نمی‌دهند با بسته شدن منطقه باب العامود (محله‌ همجوار مسجد الاقصی) اسرائیل برنامه یهودی سازی قدس و تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی را پیش ببرد.

انتهای پیام/.