شناسهٔ خبر: 47121196 - سرویس استانی
منبع: دفاع پرس | لینک خبر

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی:

بسیج سازندگی در توانمندسازی مردم و جامعه پیشگام است

سردار «کریمی» گفت: آن‌چیزی که امروز باید در اولویت کار‌های نهاد‌های انقلابی قرار گیرد، توانمندسازی مردم و جامعه در همه ابعاد است که بسیج سازندگی در این مسیر پیشگام است

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از اراک، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، ظهر امروز (یک‌شنبه) در نشست با مسئول و معاونین سازمان بسیج سازندگی استان، با بیان این‌که کار جهادی مبتنی بر ارزش‌های ولایی و انقلابی است، اظهار داشت: گروه‌های جهادی در راستای اجرای فرامین امامین انقلاب و برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: اگر می‌بینیم جهادگران بسیجی اقدامات بزرگی انجام می‌دهند و همه ظرفیت‌ها را پای کار می‌آورند، به‌دلیل اعتقادات راسخ آن‌ها به خداوند و ایمان قوی آن‌هاست و زمانی که کار برای خدا انجام شود، با نصرت‌ها و عنایات خداوند همراه می‌شود.

سردار کریمی ادامه داد: اخلاص در نیت و تقوای در عمل، رمز ماندگاری اقدامات جهادگران است و در شرایطی که کشور با مشکلاتی مواجه شده است، تنها نگاه جهادی، ازخودگذشتگی و روحیه انقلابی می‌تواند موجب تغییر شرایط شود و بسیج سازندگی کارنامه‌ای درخشان در این راستا دارد.

وی گفت: کار امروز بسیج سازندگی «جهاد فی سبیل‌الله» است و در یک مسیر مقدس گام برمی‌دارد و جهادگران باید قدر این فرصت مغتنم را بدانند و از آن به خوبی استفاده کنند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: مدیریت جوان و توانمند در بسیج سازندگی استان مرکزی در طی سال‌های اخیر، علاوه بر اینکه موجب امیدبخشی، امیدآفرینی و تقویت نشاط در بین مردم و خصوصا مستضعفین در مناطق محروم شده است، به گروه‌های جهادی انگیزه خدمت مضاعف داده و جوانان زیادی را برای خدمت‌رسانی به میدان آورده که قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: بسیج سازندگی علاوه بر انجام ماموریت‌های خدمت‌رسانی، باید کار فرهنگی مبتنی بر معنویت و ارزش‌های انقلاب و گسترش تفکر و روحیه جهادی را در دستور کار قرار دهد و ماموریت ویژه‌ای در این داشته باشد.

سردار کریمی اظهار کرد: کار فرهنگی برای جهادگران و مردم که مخاطب بسیج سازندگی هستند، یک ضرورت است و باید در جهادگران تربیت و ایجاد انگیزه کند و برای مردم امیدآفرین باشند که اقدامات بسیج سازندگی در این راستا قابل قبول است و باید با قوت ادامه‌دار باشد.

وی بیان کرد: بسیج سازندگی با انگیزه‌ای الهی و مبتنی بر تفکر انقلابی و ولایی به‌دنبال توانمندسازی مردم و جامعه است و اگر تفکر جهادی و بسیجی نبود، بسیاری آسیب‌ها و تهدیدات از انقلاب اسلامی رفع نمی‌شد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: آن‌چیزی که به جامعه رنگ و بوی دینی و انقلابی داده و نگذاشته انقلاب اسلامی از آرمان‌های اصلی خود فاصله بگیرد، تفکر جهاد و ازخودگذشتگی است که بخشی از این کار بزرگ در بسیج سازندگی انجام می‌شود و باید با قوت ادامه‌دار باشد.

وی اظهار کرد: قدرت واقعی کشور در گرو ایثارگری‌ها، روحیه جهاد و شهادت است و امروز عامل اساسی عزت ایران اسلامی برگرفته از مجاهدت‌ها، ایثارگری‌ها و روحیه شهادت‌طلبی است.

سردار کریمی افزود: سپاه و بسیج متعلق به مردم و تمام‌قد در خدمت مردم است و امروز منطق سپاه و بسیج قوی شدن در همه ابعاد است و در این راستا اهداف را پیش می‌بریم.

وی گفت: در عرصه سازندگی و محرومیت‌زدایی با قوت پیش می‌رویم و هیچ توقفی در این مسیر نمی‌پذیریم و در این راه تنها بر قدرت خداوند و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی و مردمی تکیه می‌کنیم؛ چرا‌که معتقدیم ظرفیت‌ها و توانمندی‌های درونی همچون گنج عظیم هستند که باید به خوبی از آن‌ها استفاده شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: آن‌چیزی که امروز باید در اولویت کار‌های نهاد‌های انقلابی قرار گیرد توانمند‌سازی مردم و جامعه در همه ابعاد است که بسیج سازندگی در این مسیر پیشگام است و توانسته قدم‌های بلندی بردارد.

انتهای پیام/