شناسهٔ خبر: 47027351 - سرویس اقتصادی
منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

صعود قیمت نفت با غلبه چشم‌انداز تقاضا در آمریکا و اروپا به نگرانی‌های هند

به دنبال خوش‌بینی به وضعیت تقاضای سوخت در ایالات متحده و اتحادیه اروپا که بخشی از نگرانی‌های هند را جبران کرد، قیمت نفت روز سه‌شنبه افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، از آنجا که اکثر ایالت‌های آمریکا محدودیت‌های خود را کاهش داد و اتحادیه اروپا به جذب مسافران روی آورد، که در نهایت منجر به جبران نگرانی‌ها در خصوص وضعیت تقاضای سوخت در هند شد، قیمت نفت روز سه‌شنبه افزایش یافت.

معاملات آتی نفت خام برنت، پس از صعود 1.2درصدی روز دوشنبه، امروز 6سنت یا 0.1درصد افزایش یافت و به 67.62دلار در هر بشکه رسید.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز بعد از تجربه رشد 1.4درصدی روز گذشته، با 5سنت یا 0.1درصد افزایش، به قیمت 64.54دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

اش گلاور، رییس CMC Markets Alpha گفت: "به نظر می‌رسد خوش‌بینی در خصوص بهبود تقاضا عامل اصلی افزایش قیمت نفت در حال حاضر، پس از اعلام فدرال رزرو نیویورک مبنی بر آمادگی رشد اقتصاد آمریکا با سریع‌ترین نرخ طی چند دهه اخیر است."

به گفته تحلیلگران، با چشم‌انداز صعودی تقاضای سوخت در ایالات متحده و اروپا، از آنجا که ایالت‌های نیویورک، نیوجرسی و کانکتیکات قرار است محدودیت‌های بیماری همه‌گیر را کاهش دهند و اتحادیه اروپا که قصد دارد به بازدیدکنندگان واکسینه شده بیشتری اجازه ورود بدهد، قیمت‌ها پشتیبانی شدند.

تحلیلگران ANZ در یادداشتی اذعان داشتند: "این امر باید سفرهای تعطیلات به مناطق ساحلی و همچنین رفت و آمد در شهرهای بزرگ را افزایش دهد."

با وجود نشانه‌های بیشتر افزایش تقاضای نفت در ایالات متحده، معامله‌گران مراقب گزارش‌ها در خصوص ذخایر نفت خام و فرآورده‌های آن از سوی موسسه نفت آمریکا در روز سه‌شنبه و اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز چهارشنبه خواهند بود.

پنج نفر از تحلیلگران به طور متوسط تخمین زدند که موجودی نفت خام ایالات متحده در هفته منتهی به 30آوریل 2.2میلیون بشکه کاهش یافته است. موجودی نفت در دو هفته گذشته افزایش یافته بود.

بر اساس نظرسنجی انجام شده، انتظار می‌رود میزان بهره‌برداری از پالایشگاه در هفته گذشته، از 85.4درصد کل ظرفیت در هفته منتهی به 23آوریل، 0.5درصد افزایش یافته باشد.

همچنین ضعف ارزش دلار، که تحت تاثیر کاهش غیرمنتظره رشد تولید در ایالات متحده قرار گرفت، به افزایش قیمت نفت در روز سه‌شنبه کمک کرد. پایین آمدن ارزش دلار، نفت را برای خریدارانی که ارزهای دیگری در اختیار دارند جذاب‌تر می‌کند.

در هند که موارد ابتلا به ویروس کرونا برای 12روز متوالی روزانه بیش از 300هزار نفر بوده و مجموع آن به 20میلیون نزدیک شده، انتظار می‌رود تقاضای سوخت در پرجمعیت‌ترین کشور جهان پس از چین به شدت آسیب ببیند.