شناسهٔ خبر: 47026225 - سرویس اجتماعی
منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

امروز و فردا در بیش از استان ۲۰ کشور باران می‌بارد

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

صاحب‌خبر -

فریبا گودرزی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز با فعالیت سامانه بارشی برای استان‌های سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، یزد، سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان و نیمه شمالی فارس رگبار، رعد‌وبرق، وزش باد‌های شدید موقتی و بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز همچنین در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، مرکزی، همدان، لرستان، کهکیلویه وبویراحمد، چهارمحال بختیاری و شمال شرق خوزستان بارش پراکنده، گاهی رعد‌وبرق و وزش باد‌های شدید موقتی رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه فردا چهارشنبه این سامانه بارشی بیشتر دراستان‌های سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، یزد، سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان و شمال و شرق فارس فعالیت دارد، افزود: به سبب فعالیت این سامانه بارشی احتمال بالا آمدن رودخانه‌ها و جاری شدن روان آب در این مناطق وجود دارد.

گودرزی با بیان اینکه فردا سامانه بارشی بعدی از سمت غرب وارد کشور می‌شود، اظهار کرد: به همین سبب فردا در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، قزوین، البرز و تهران هم شاهد بارندگی هستیم.

وی با اشاره به اینکه امروز در سواحل دریای خزر افزایش نسبی دما رخ می‌دهد و هوا در این سواحل ۵ تا ۸ درجه گرم‌تر می‌شود، توضیح داد:این مناطق از چهارشنبه تا آخر هفته مجددا با کاهش دما رو به رو هستند. 

این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن بیان این موضوع که روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر و از امروز تا آخر هفته شرق دریای عمان مواج و متلاطم هستد، در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران عنوان کرد: برای تهران در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود و بیشینه دمای آن به ۲۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و فردا هم در پایتخت با چنین شرایطی مواجه هستیم.

انتهای پیام/