شناسهٔ خبر: 46771235 - سرویس اقتصادی
منبع: مهر | لینک خبر

مقام مسئول:

دستگاه‌های دولتی پیشگام مدیریت مصرف برق باشند

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر از الزام قانونی ادارات و دستگاه‌های اجرایی و ضرورت همکاری همه جانبه مشترکان بزرگ در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، غلامعلی رخشانی مهر، در نشست مشترک با حسین صبوری و حاجی رضا تیموری مدیران عامل شرکت‌های توزیع نیروی برق تهران بزرگ و استان تهران و جمعی از مدیران ارشد این سه سازمان برنامه‌های ویژه شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور به منظور مدیریت مصرف انرژی و کسب اطمینان از تأمین برق موردنیاز و تضمین آسایش مشترکان خانگی و صاحبان اصناف را تشریح کرد.

رخشانی‌مهر با اشاره به کاهش قابل ملاحظه بارندگی‌ها در سال گذشته و فرارسیدن زودرس گرمای هوا از عزم جدی شرکت توانیر به منظور کسب اطمینان از تأمین برق مورد نیاز مشترکان خانگی و صاحبان اصناف و صنایع در سال جاری خبر داد.

وی افزود: تمامی ادارات، نهادها، مؤسسات و دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۰ موظف هستند همکاری کامل را با شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور در مدیریت مصرف برق در ساعات اوج بار داشته باشند و بدون شک چنانچه این همکاری محقق نشود اقدامات پیش بینی شده در این زمینه به عمل می‌آید.

رخشانی مهر با توجه به تعداد بالای مشترکان اداری در سطح استان و شهر تهران و نقش مؤثر این دسته از مشترکان در کاهش بار شبکه توزیع برق سراسر کشور گفت: تمامی تلاش همکاران صنعت برق کشور بر آن است که در سال ۱۴۰۰ نیز همچون سال گذشته، کوچک‌ترین وقفه‌ای در تأمین برق هموطنان ایجاد نشود و به همین دلیل تلاش مضاعف در عقد تفاهم نامه‌های همکاری با مشترکان بزرگ و استفاده از مولدهای خود تأمین در ساعات اوج بار، توسعه استفاده از انرژی‌های پاک، همکاری با شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان و توسعه استفاده از فناوری‌های نوین همچون اینترنت اشیا در کنترل سامانه‌های سرمایشی ادارات و در مجموع مدیریت هوشمند بار در دستور کار قرار گفته است.

وی افزود: در مسیر تأمین برق مورد نیاز و مانع زدایی از فعالیت سازنده صاحبان صنایع و مؤسسات اقتصادی مجاز و به دنبال ابلاغ اصلاحیه مقررات تأمین برق مراکز استخراج رمزارزها توسط وزیر نیرو، در سال جاری، به شکل مؤکد با فعالان استخراج ارزهای دیجیتال که مقررات و الزامات قانونی را رعایت نکرده و منجر به اخلال در پایداری شبکه و آسایش و آرامش سایر هموطنان شوند برخورد قانونی لازم انجام می‌شود.