شناسهٔ خبر: 46763444 - سرویس بین‌الملل
منبع: مهر | لینک خبر

ژاپن تایمز:

ارتش چین عامل حمله سایبری به موسسات تحقیقاتی ژاپن است

یک رسانه ژاپنی ارتش چین را به انجام حمله سایبری به موسسات تحقیقاتی توکیو متهم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، ژاپن تایمز در گزارشی می‌نویسد: تصور می‌شود ارتش چین به یک گروه هکر دستور داده است تا ۲۰۰ شرکت و مؤسسه تحقیقاتی در ژاپن از جمله آژانس تحقیقات هوا-فضای ژاپن را هدف حمله سایبری قرار دهد.

در همین رابطه پلیس توکیو قصد دارد یک مرد چینی را به دلیل ادعای دست داشتن در حملات سایبری به دادستان‌ها ارجاع دهد.

محققان دریافته اند که یکی از اعضای حزب کمونیست چین قراردادهایی را با نام جعلی برای سرورهای اجاره‌ای در ژاپن منعقد کرده است که در حملات به آژانس فضایی ژاپن (Jaxa) در سال ۲۰۱۶ مورد استفاده قرار گرفته است.

محققان معتقدند این حملات سایبری توسط گروهی موسوم به تیک (Tick) و به دستور ارتش آزادیبخش خلق چین انجام شده است. تلویزیون ژاپن می‌گوید دو مردی که برای استفاده از این سرورها قرارداد بسته بودند ژاپن را ترک کرده اند.

ادعا شده است که آخرین مورد از یک سری حوادث مشابه، بتازگی و در میان تنش‌های فزاینده بین ژاپن و بزرگترین شریک تجاری آن یعنی چین صورت گرفته است.

دور تازه تنش‌ها بین چین و ژاپن به دنبال بیانیه مشترک توکیو و واشنگتن بعد از دیدار حضوری جو بایدن رییس جمهور آمریکا و یوشیهید سوگا نخست وزیر ژاپن در واشنگتن روی داد، دو کشور در بیانیه ای به ضرورت اجماع علیه چین به ویژه در مورد دریای چین جنوبی تاکید کرده بودند موضوعی که با واکنش شدید پکن مواجه شد.