شناسهٔ خبر: 46753262 - سرویس استانی
منبع: تسنیم | لینک خبر

کرونا کماکان می‌تازد/ مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند+ نقشه و آمار

گروه استان‌ها - بر اساس متوسط شاخص‌ها در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت؛ تعداد مبتلایان به کرونا در استان ایلام ۲ برابر کشور است.تعداد مبتلایان ۲۵۸۲ نفر است در حالیکه این رقم در استان ایلام ۵۴۲۸ مبتلا می‌باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام؛ روند صعودی مبتلایان به کرونا در استان ایلام بسیار نگران‌کننده است تا جایی‌که طی روزهای اخیر بیش‌از بیست نفر در استان بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده و صدها نفر به آن مبتلا شده‌اند و آنگونه که پیداست محدودیت‌ها تا تغییر وضعیت رنگ‌بندی کرونایی استان ادامه خواهد داشت.

با توجه به اینکه مسوولان مربوط ناکارآمدی خود در زمینه مدیریت بحران در شرایط حساس را نشان داده‌اند، ضروری است مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به قطع زنجیره انتقال کرونا کمک کنند تا هر چه سریعتر شاهد از بین رفتن این ویروس در استان و کشور باشیم، زیرا رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از جانب مردم هزینه‌های گزاف مالی و جانی را به دنبال دارد.

محمد کریمیان درگفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ایلام، از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان به تعداد 33504 نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته تعداد 240 مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام افزود: بر اساس متوسط شاخص‌ها در هر 100 هزار نفر جمعیت؛ تعداد مبتلایان به کرونا در استان ایلام 2 برابر کشور است.تعداد مبتلایان 2582 نفر است در حالیکه این رقم در استان ایلام 5428 مبتلا می‌باشد.

به گزارش تسنیم، این آمار علاوه بر اینکه نشانگر وضعیت استان به لحاظ شیوع بیماری کرونا است، بلکه زنگ خطر را به صدا در آورده و لزوم رعایت پروتکلهای بهداشتی را بیش از پیش ضروری نموده است.

با تداوم پیک چهارم و کاهش رعایت پروتکلهای بهداشتی در سطح جامعه ممکن است آمارهای مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از کرونا افزایش پیدا کند و روزهای سخت و نفس‌گیری را همانند آبانماه سال گذشته تجربه کنیم.

همه با احساس مسئولیت بیشتر تلاش کنیم که آمارهای مربوط به ابتلاء، بستری و فوتی کرونا در استان روندی نزولی پیدا کند تا دوباره آرامش به جامعه برگردد.

انتهای پیام /180