شناسهٔ خبر: 46753225 - سرویس فرهنگی
منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر سازمان‌های مردم نهاد استان کردستان:

بهره‌مندی از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در خیز چهارم کرونا در پیشبرد اهداف سلامت موثر است

مدیر سازمان‌های مردم نهاد استان کردستان گفت: بهره‌مندی از پتانسیل سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت در زمینه آموزش و آگاه سازی شهروندان نسبت به خطر ویروس کرونا در پیش‌برد اهداف سلامت موثر و بسترساز مهار بیماری است.

صاحب‌خبر -

بهرام کندایی مدیر سازمان‌های مردم نهاد استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان با اشاره به رسالت سازمان‌های مردم نهاد و اثرگذاری آنان در اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه نسبت به گسترش ویروس کرونا اظهار کرد: در پی شیوع بیماری کرونا که همه در تلاش برای مقابله با آن هستند شاهد اقدامات ارزشمندی در حوزه مشارکت‌های مردمی، خیرین و سمن‌ها هستیم.


وی در خصوص بهره‌مندی از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در پیشگیری از کرونا افزود: بهره‌مندی از ظرفیت تشکل‌های مردمی مرتبط با حوزه سلامت در اجرای اقدامات پیشگیرانه مقابله با کرونا ویروس شاخصی مهم در راستای مهار این بیماری است.

 

مدیر سازمانهای مردم نهاد و خیرین سلامت کردستان عنوان کرد: در پی شیوع موج‌ چهارم ویروس منحوس کرونا و رسالت خطیر متولیان امر و دستگاه‌های مرتبط درپیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری کووید ۱۹، جهت اطلاع رسانی و حساس سازی آحاد مردم و الزام آنان به رعایت پروتکل های بهداشتی مدیران و اعضای سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت اقدامات ارزنده‌ای انجام داده‌اند.

 

کندایی با اشاره به شروع فاز اول اطلاع رسانی توسط سازمان‌های مردم نهاد که از ۲۸ فروردین ماه سال جاری آغاز شده است، افزود: طبق برنامه ریزی مشخص جهت این قشر در قالب اعزام تیم ها در دو شیفت صبح و عصر در سطح شهر و استفاده از تریبون مساجد در سطح محلات حساس سازی مردم به رعایت فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک صورت می‌گیرد.

 

وی تصریح کرد: آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم و کسبه سطح شهر با استفاده از بلندگوهای سیار در قالب سخنرانی و پخش فایل صوتی با مضمون نهادینه‌سازی اهمیت و حساسیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پیشگیری از بیماری کرونا از ابتدای همه‌گیری این بیماری تاکنون توسط سازمان‌های مردم‌نهاد حامی سلامت انجام شده است.

 

پایان پیام/713